DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Nem papírforma: Hamilton nyerte a szoros szezonnyitót

Akciódús nagydíjjal indult a 2021-es szezon, melyet a Mercedes és a Red Bull is vezetett. Három körrel a vége előtt Verstappen levadászta Hamiltont, mégis a címvédő győzött Bahreinben. Perez parádézott, bokszutcai rajtot fordított ötödik helyre.

Már a Bahreini Nagydíj rajtjának pillanata előtt történt egy dráma: Sergio Perez, a pole-pozíciós Max Verstappen csapattársa megállt a hátsó egyenesben, aggályokat felvetve a favorit Red Bull-Honda megbízhatóságáról. A fennakadás miatt a mezőnyt elküldték egy újabb felvezető körre, időközben viszont Perez újraindította a motort, így végül megkezdhette a futamot, a 11. rajtpozíció helyett a bokszutcából.

Az első kör sem volt sima, a 3-as kanyarban megtörtént az első kiesés, Nyikita Mazepin csapódott a Haasszal a gumifalba, első nagydíja másodpercek alatt véget ért. A baleset miatt beküldték a biztonsági autót – a hétvégén debütáló Aston Martint –, így a mezőnynek csak néhány kanyar csata jutott. A fő változásról a lágy abroncson rajtoló Charles Leclerc gondoskodott, aki megelőzte Valtteri Bottast a harmadik helyen, hátrébb Fernando Alonso és Lance Stroll lépte át Carlos Sainzt, aki nyolcadikról tizedik helyre esett vissza.



A 3. kör végén állt ki a biztonsági autó: Verstappen az ellenfelek ideigeivel játszva még a célegyenes elején is gumit melegített, csak az utolsó métereken lépett a gázra. A tolakodásban Sergio Perez, aki a bokszból rajtolva a biztonsági autó alatt egy ingyen kiállásra tett szert és felzárkózott a többiekre, három helyet is javított, ám most sem volt sokáig szabad az út: a Daniel Ricciardóval érintkező Pierre Gasly első szárnya sérült, ezért virtuális biztonsági autós fázis következett.

A Red Bull nem nyugodhatott, Verstappen a differenciálmű problémájáról számolt be, bár rövidesen megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét. Két hellyel hátrébb Bottas az 1-es kanyarban visszavette a harmadik pozíciót Leclerc-től, a Ferrarit pedig rövidesen már Lando Norris szorongatta.

A lágy gumin rajtoló versenyzők már a 12. körben megkezdték kerékcseréjüket, Fernando Alonso volt az első az Alpine-nal, aki az elévágással visszanyerte a virtuális hetedik pozíciót, melyet Stroll előzéssel vett el tőle. A következő körben a középmezőny számos tagja érkezett, a 14.-ben pedig a Mercedes kihozta Hamiltont kemény keverékért. A Red Bull nem reagált, a friss abroncson odaérő Hamilton három másodperccel gyorsabb kört is teljesített a vezető Verstappennél.

Verstappen utolsó előttiként állt ki és váltott lágyra a 18. körben – már csak Vettel nem cserélt kereket –, a holland így a második helyre tért vissza, 7 másodperc hátrányba került a brithez képest. A harmadik helyen a korán cserélő Perez tűnt fel, bár nem sokáig bírta Bottas támadásait, majd a 20. körben másodszor is kiállt.

A pontszerző helyeken Vettel, még mindig kiállás nélkül, folyamatosan veszítette a pozíciókat Norris, Leclerc, Ricciardo és Stroll javára – Alonsónak azonban nem adta könnyen a bőrét, a két világbajnok látványos csörtébe bonyolódott, a német többször visszavette a pozíciót az Aston Martinnal gumihátránya ellenére.

A futam féltávjánál, a 28. körben Verstappen 2 másodpercre csökkentette a lemaradást a vezető Hamiltonhoz képest, mögöttük Bottas, Norris, Leclerc, Ricciardo, Perez, Stroll, Sainz és Raikkönen foglalták el a pontszerző helyeket – Alonso a 12. pozícióba csúszott vissza, Yuki Tsunoda is megelőzte, a finnhez hasonlóan kemény abronccsal.

A Mercedes és a Red Bull összecsapására ekkor még nem került sor, Hamilton a 28. kör végén teljesítette második kiállását. Meglepően korán történt ez, csupán 15 kört teljesített a kemény abroncson, ráadásul újra ez a keverék került fel. A brit a harmadik helyre tért vissza, rövidesen pedig Bottas is jött, akinek ráadásul jobb első abroncsával gondok voltak, 11 másodpercig állt a Mercedes – ezzel pedig Perez számára került lőtávolba a dobogó.

A 34. körben kiesett a második autó a versenyből: a futam elején hetedik helyen is járó, aztán pontzónából kicsúszó Alonso fékhiba miatt visszatért az Alpine garázsába. Később kiderült, törmelék tömítette el a fék hűtőnyílását. Eközben Hamiltont pályaelhagyásra figyelmeztették: a brit nem teljesen értette vétségét, abból kifolyólag, hogy a hétvégén többször módosították, mennyire szabad kiszélesíteni az aszfaltcsíkot.

Verstappen a 40. körben teljesítette végül kiállását – eggyel később, mint Perez a harmadikat –, és kilenc másodperccel Hamilton mögé tért vissza, de 11 körrel frissebb kemény abroncson, amellyel azonnal megkezdte a különbség lefaragását, lépésről lépésre közelebb került a Mercedeshez.

Öt körrel a vége előtt Verstappen egy másodperc alá fért, köszönhetően annak is, hogy Hamilton a fogyó abroncsokon kiszélesítette a pályát. Az 53. kör kritikusnak bizonyult: Verstappen egy merész manőverrel előzött a 4-es kanyarban, pillanatokkal később azonban Hamilton visszaelőzte – látszólag a holland visszaadta a pozíciót, melyet a pályahatáron kívül tett meg.

A Red Bull lendülete megtorpant az utolsó körökben, így hiába volt Verstappen végig Hamilton nyomában, 0,745 másodperc előnnyel a címvédő nyerte a szezon első futamát. A légüres térben autózó Valtteri Bottas végül egy plusz kiállást is megengedett, amely révén friss abroncson megfutotta az egy pontot érő leggyorsabb kört.

A három dobogós mögött a McLaren bizonyult a harmadik erőnek, Lando Norris végzett a negyedik pozícióban, amely helyen annyian megfordultak a futam során. Köztük Sergio Perez a felvezető körön történt műszaki hiba, bokszutcai rajt és három kiállás után: a mexikói végül ötödik hellyel indított a Red Bullnál, a hajrában megelőzve a hatodik Charles Leclerc-t és hetedik Daniel Ricciardót.

Carlos Sainz nyolcadikként végzett a Ferrarinál debütálva, Yuki Tsunoda a kilencedik hellyel első hétvégéjén megszerezte első pontjait, az utolsó egység pedig Lance Strollnak és az Aston Martinnak jutott. A versenyt egyedüliként egy kiállással teljesítő másik astonos, Sebastian Vettel csupán 15. lett: Esteban Ocont a célegyenes végén megtorpedózta, mindketten megpördültek, amiért a németet 10 másodperccel meg is büntették.

A Bahreini Nagydíj eredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 Lewis Hamilton MERCEDES 1:32:03.897
2 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 0.745
3 Valtteri Bottas MERCEDES 37.383
4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 46.466
5 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 52.047
6 Charles Leclerc FERRARI 59.090
7 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 66.004
8 Carlos Sainz FERRARI 67.100
9 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA 85.692
10 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES 86.713
11 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 88.864
12 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI +1 kör
13 Esteban Ocon ALPINE RENAULT +1 kör
14 George Russell WILLIAMS MERCEDES +1 kör
15 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES +1 kör
16 Mick Schumacher HAAS FERRARI +1 kör
17 Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA DNF
18 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES DNF
NC Fernando Alonso ALPINE RENAULT DNF
NC Nikita Mazepin HAAS FERRARI DNF
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: