Annak ellenére, hogy a 2021-es szezonra sokan a 2020-as év folytatásaként számítottak – az áthozott karosszéria miatt – az aerodinamikára vonatkozó kisebb szabályváltozások alaposan megkavarták az erősorrendet. A leglátványosabb a tavaly 17-ből 15 pole-pozíciót megszerző Mercedes visszaesése: Lewis Hamilton szerint a leszorítóerő csökkentését előidéző szabályoknak épp ez volt a célja.
„Nem titok, hogy a változásokat, természetesen, azért hozták, hogy visszafogjanak bennünket” – mondta a Bahreini Nagydíj időmérőjét követő FIA-sajtótájékoztatón Hamilton. „Tavaly ugyanez történt, mint ismert, a motorunk miatt, ugyanezzel a céllal” – utalt az időmérős üzemmód előző évi betiltására, amely akkor cseppet sem viselte meg az istállót. „De ez rendben van, szeretjük a kihívást, nem rettentenek el minket ezek a dolgok. Egyszerűen keményen dolgozunk, hogy a legjobbak legyünk. Ezt fogjuk most is tenni.”
Állítása szerint arra számított, hogy a Max Verstappen révén teszten és szabadedzéseken domináns Red Bull jóval nagyobb előnyben lesz egy körön: a hétszeres világbajnok nyolc tizedmásodperces különbségre számított, míg tényleges Q3-as lemaradása 0,388 másodperc volt.
„Egyértelműen közelebb vagyunk a vártnál. Úgy gondolom, jó előrelépést tettünk, a hétvégére érkezve arra számítottunk, hogy a különbség kétszerese lesz a ma látottnak” – fogalmazott. „Természetesen elsők akarunk lenni, de előre tudtuk, hogy ez kihívás lesz. Az első pályán töltött naptól fogva tisztában voltunk vele, hogy a Red Bull gyorsabb nálunk, tudtuk, hogy egy emelkedőt kell megmásznunk.”
Hamilton elmondta még a sajtótájékoztatón, a Mercedes nem kapott új alkatrészeket a teszt óta, a javulás annak tudható be, hogy a meglevő csomagot igyekeznek jobban kiismerni. Mikor a lemaradás fő okáról kérdezték, nem válaszolt: „Nem nagyon mondhatom meg, hol szenvedünk. Nem akarom elárulni nektek, mi a fő problémánk” – felelte a kíváncsi újságíróknak.