DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Sainz: Jó jel, hogy Charles nem mond rosszat az autóról

Nincs összehasonlítási alapja a tavalyi Ferrariról, de biztatónak veszi a spanyol, hogy csapattársa nem panaszkodott az ideire – de azt tudja, hogy beletelhet néhány futamba, mire ő is belerázódik.

Carlos Sainz idén csatlakozik a Ferrarihoz, s bár a maranellóiak szerveztek neki privát teszteket korábbi versenygépekkel, a spanyolnak csupán a bahreini kollektív gyakorlás során autóban töltött másfél nap állt a rendelkezésére ahhoz, hogy megismerkedjen az SF21-essel. Éppen ezért ő is úgy érzi, hogy még nem teljesen készült fel – minderről a Mundodeportivo.com lapnak beszélt a pilóta:

„Nem tudom, mikor leszek százszázalékos összhangban az autóval, de szerintem várnunk kell néhány futamot. Többé-kevésbé azt látjuk az autótól, amire számítottunk. Elégedettek vagyunk azzal, amit látunk, és viszonylag a pályán és a szimulátorban nyert adatok közötti korrelációval is. Most azt kell meglátnunk, a többiek hol állnak. A Red Bull jónak tűnik, a McLaren is biztosan jó lesz, hiszen ugyanaz az autó, csak kisebb a motor, ami már önmagában jobb aerodinamikát tesz lehetővé és több motorerőt is ad. Szóval a McLaren előre fog lépni. Az Alpine sem tűnik rossznak. Most már csak azt kell meglátnunk, mire képes a Ferrari.”

sainz-ferrari-bahrein-teszt-1



Sainz természetesen a címvédő Mercedest sem felejtette ki a sorból: elmondása szerint nem fog bedőlni a teszten látott küszködésüknek. „Semmit nem hiszek el a Mercedes vagy bármely más csapat kapcsán. Túl korai még” – vélekedett.

A Ferrari tavaly komoly mélypontra került, ám mivel Sainz nem vezette az SF1000-est 2020-ban, nem tudja megmondani, előreléptek-e vagy sem. Az mindenesetre bizakodással tölti el, hogy csapattársa, Charles Leclerc nem mondott rosszakat az új konstrukcióról:

„Nem tudom összehasonlítani, hiszen nem ismerem a tavalyi autót, szóval nem igazán tudom megállapítani, mekkora a fejlődés. Elméletileg az idei autók lassabbak, más a karakterisztikájuk, éppen ezért már az is biztató, hogy Charles nem mond rosszat rá. Ami engem illet, csak magamra fókuszálok, igyekszem tanulni az autót, a csapatot, próbálok alkalmazkodni… szóval nem tudok még összehasonlításokat tenni, mert nincs hozzá tapasztalatom. Pillanatnyilag sem az ő nincs száz százalékon, sem én nem megyek a határon egyáltalán, szóval szerintem nem nehéz vezetni.”

Sainz hangsúlyozta: nem tudja megmondani, mikorra fog teljesen összebarátkozni az idei Ferrarival, de arra rámutatott, hogy a mostani másfél nap a közelében sincs annak, ahány kört és versenykilométert az előző két idény során a McLarennél teljesített, ezért sem mer még messzemenő következtetéseket levonni.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: