DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 1. szombat
F1

Russell és Albon balesete nyomán változások Melbourne-ben

Russell és Albon tavalyi balesetei után átalakítják az Albert Park 6-7-es kanyarkombinációját, hogy csökkentsék a bukások után a pályára visszapattanás veszélyét.

A tavalyi év balesetei nyomán átalakítják a melbourne-i Albert Park 6-7-es kanyarkombinációját annak érdekében, hogy egy esetleg becsapódás minél kisebb veszéllyel járjon. A 2024-es Ausztrál Nagydíj George Russell Fernando Alonso mögött haladva szenvedett balesetet, melyet követően a pálya közepére csapódott vissza, épp az ideális ívre, s kétségbeesetten kiabált a csapatrádióba piros zászlót kérve.

russell-melbourne-off



Ráadásul nem ez volt az egyetlen baleset a hétvégén ezen a helyen, hiszen Alexander Albon is itt zúzta rommá Williamsét – emlékezhetünk, ennek nyomán kényszerül Logan Sargeant átadni autóját csapattársának –, valamint az F2-es mezőny sem úszta meg hiba nélkül a pálya 2022-es átalakításakor gyorsabbá tett kombinációt.

Az FIA képviselője megerősítette, hogy több módosítást is jóváhagytak az érintett kombinációt illetően, melyek a vonalvezetés megváltoztatása nélkül is biztonságosabbá tehetik e kanyarokat. A kerékvetőket átalakítják a 6-os kijáratól egészen a 7-es csúcspontjáig, hogy az eltérő kerékvetők közötti váltás ne tegye instabillá az autókat.

russell-smile-2

Emellett a kiszélesítették a kavicságyat, a korlátot pedig, amelyről Russell és Albon autója visszapattant a pályára, áthelyezték és átalakították, hogy csökkenjen az esélye annak, hogy egy autó az ideális ív közelébe kerüljön egy balesetet követően. Ez a változtatás egyébként megfelel annak, amit Russell tavaly maga is javasolt:

„Ez a kanyar csodálatos, valószínűleg az egyik legjobb a pályán, szóval nem szeretném, ha megváltoztatnák. De egy pálya esetében sem jó, ha a korlátok olyan helyen vannak, hogy visszapattansz róla a versenyívre. Nem akarunk nagy bukótereket, csak a fal legyen a pályával párhuzamosan elhelyezve, még ha közelebb is hozzá, így legalább nem pattanunk vissza a pályára.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: