DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
F1

Vettel és Leclerc sohasem szerették még ennyire a kanyarokat

A Ferrari versenyzői a harmadik rajtsort kisajátítva az 5. és a 6. helyen végeztek a Magyar Nagydíj időmérőjén, ami szezonkezdetük fényében előrelépésnek számít, de a pilóták tudják, hogy a pálya kedvez az autónak.

Az elmúlt öt évben nehéz lett volna bármilyen fejlődést belelátni egy ilyen kvalifikációs eredménybe a Ferrarinál, idén azonban a csapat számára kiábrándító szezonnyitó osztrák futamok után, amelyeken egyaránt a 10. és a 11. leggyorsabbak voltak csak az időmérőn, kellemes csalódáskét hathatott, hogy ötödik helyett harmadik erőnek számítanak a mezőnyben a Mercedes és a Racing Point mögött.

vettel_3



„Sokkal jobb a helyzet, mint az előző két versenyen – idén először vagyunk mindkét autóval a Q3-ban” – ecsetelte első impresszióját Sebastian Vettel a Sky Sportsnak. „Tudtuk, hogy Ausztria nem igazán fekszik az autónknak, mert ott rengeteg időt veszítettünk az egyenesekben, de itt a sok kanyar kárpótolja ezt a hiányosságunkat. Az autó balansza is jobbnak tűnt, és javulni tudtunk a relatív erősorrendben a körülöttünk álló autókhoz képest – már csak arra kell figyelnünk, hogy ez így is maradjon. Most már csak jól fel kell készülnünk a versenyre, amivel sok dolgunk lesz: mi a lágy gumikon rajtolunk, ahol a mögöttünk állók is, az előttünk lévők viszont a közepeseket. Meglátjuk, mi sül ki ebből.”

Amikor a vasárnapi esélyekről kérdezték, Vettel azt mondta, reménykedni mindig lehet, a kérdés csak az, hogy azok a remények mennyire realisztikusak: „Versenyezni jöttünk, győzni jöttünk. Persze nem úgy fest, hogy jelenleg dominálni és nyerni tudnánk önerőből, de majd meglátjuk: a gumik és az időjárás is szerepet játszhat holnap, ezért résen kell lennünk, hogy mindent jól csináljunk.”

Charles Leclerc csak fél tizedmásodperccel maradt el csapattársától, és ő is hasonló impressziókat fogalmazott meg: a kanyargós pálya segítséges jelent a motorerő terén idén alaposan visszaeső Ferrarinak.

„Jobban érződik a helyzet ezzel az 5-6. hellyel, ráadásul a versenytempónk szerintem egy kicsit jobb is, mint az egykörös, szóval remélem, sok pontot szerezhetünk holnap a csapatnak” – mondta a monacói. „Számomra kicsit küszködős volt az időmérő, a Q1-ben és a Q2-ben is gondjaim voltak a vezethetőséggel, de a Q3-ra valamelyest rendbejött. Szerencsére ezen a pályán nincs sok egyenes, a kanyarokban pedig egész gyorsak vagyunk, és ez tesz minket versenyképessé ezen a hétvégén. Most még azon dolgozunk, hogyan tudnánk csökkenteni az autó légellenállását, hogy az egyenesekben is gyorsabbak legyünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: