Az jóformán senkit nem hozott izgalomba a sajtóteremben, hogy Lewis Hamilton szerezte meg a pole-pozíciót, pályafutása során immáron 90. alkalommal, az viszont sokkal inkább, hogy a Mercedesek őrületes fölénnyel domináltak. A brithez saját márkatársa, Valtteri Bottas került a legközelebb, aki 0,107 másodperccel kapott ki, az őket követő Racing Pointok hátránya viszont már egy másodperc körüli volt, ami kétségbeejtő azon ellenfelek számára, akik abban reménykedtek, hogy a Red Bull Ringhez képest lassabb, technikásabb Hungaroringen talán közelebb kerülhetnek a Mercedeshez.
„Ez az autó gyakorlatilag a tavalyi autó evolúciója, szóval minden kétséget kizáróan jobb, mint a tavalyi. Egész évben azon dolgoztunk Valtterivel, hogy felderítsük az autó hibáit és korlátjait, szorosan együttműködtünk a mérnökeinkkel és a tervezőinkkel is. Rengeteg egyeztetést bonyolítottunk a gyárban, tényleg mindent követ megmozgattunk. Nem volt semmiféle nagyképűség, sem figyelmetlenség, sem közöttük, sem a mérnökök között. Átlátható párbeszéd zajlott, minden ötletet átgondoltunk, folyamatosan dolgoztunk és egymást is inspiráltuk. A gyárban a srácok sikeréhesek, magasabbra szerették volna helyezni a lécet és újra bebizonyították, hogy ők a legjobbak. Nagyon meggyőző látni ez, elképesztő módon bízom bennük. Ahogyan erősödik a kapcsolatunk, ahogyan egyre jobban értjük egymást, úgy válunk egyre erősebbé” – mondta a brit, amikor a Mercedes erősségéről kérdezték.
Hamilton egyébként ezen a napon is beért egy schumacheri csúcsot, a mogyoródi ringen mostanáig a hétszeres vb-első volt a rekorder héttel, a mostani pedig a brit számára is a hetedik, ráadásul ennek köszönhetően vasárnap a lehető legjobb helyről vághat neki a másik, jóval fajsúlyosabb Schumi-rekord beállításának. Ha nyer, azzal a nyolcadik magyarországi sikerét arathatja, így beállíthatja a nagy előd csúcsát az egyazon nagydíjon aratott legtöbb győzelmet tekintetében: a német nyolc ízben diadalmaskodott a Francia Nagydíjon. A címvédő mindkét rekorddal kapcsolatban lehűtötte a kedélyeket a szokásos válaszával, amely szerint „nem vagyok a számok embere”. Majd hozzátette: „Mióta az F1-ben vagyok, megélem az álmomat és ez történik velem ma is. Alig hiszem el… Mindig emlékeztetnem kell magam arra, hogy minden egyes hétvégén teljesítenem kell, mert az nem elég, ha csak itt vagyok. Nem lehet önelégültnek lenni, el kell végezni a munkát, igyekeznem kell, dolgoznom kell a csapattal és meg kell próbálnom kihozni magamból és mindenki másból is legjobbat, máskülönben az ellenfeleink felzárkóznak.”
Bár a tavalyi, hungaroringi teljesítmény alapján a közvélemény a Red Bullt tartotta a Mercedes fő ellenlábasának, az energiaitalosok miatt a jelek szerint hiába lopózott holland Verstappen-szurkolók maroknyi csapata pacekban futamot nézni Mogyoródra. A különítmény a hétvége eddigi legnagyobb csalódását okozta: a várakozásoktól messze elmaradva Verstappen a harmadik sort kisajátító Ferrarikat sem tudta veszélyeztetni és 1,4 másodpercnyi hátránnyal csak a 7. helyet csípte meg, Alexander Albon pedig a Q2-ből sem jutott tovább. Mély magyarázattal egyelőre nem tudtak szolgálni, Verstappen csupán annyit árult el, hogy hiába próbálkoztak mindenfélével, „valami miatt” az autó egyszerűen nem működik. „Megpróbálok mindent beleadni, de itt nehéz előzni, szóval fogalmam sincs, hogy mire számíthatunk” – mondta az egy éve ugyanitt Hamiltont alaposan megdolgoztató Verstappen.
Míg a Red Bull a nap csalódása, addig a Racing Point a nap szenzációját okozta azzal, hogy Lance Stroll és Sergio Perez kisajátították a második rajtsort. Mivel a rózsaszín autók már az első két hétvégén is villantottak, ez önmagában nem meglepetés, viszont az elmúlt napok pletykáinak fényében mindenképpen az övék volt a nap legjelentőségteljesebb eredménye. Miután a sajtóterem népe kipoénkodta magát azon, hogy a tavalyi Mercedes bizony ott van az idei mögött, szépen lassan mindenkinek leesett, hogy Stroll eredményét egyfajta figyelmeztető lövésként is lehet értelmezni azok után, hogy mostanában minden arról szólt: neki vagy Sergio Pereznek kell-e mennie azért, hogy a jövőre már Aston Martinként támadó gárda leigazolhassa Sebastian Vettelt.
Ha van alapja a pletykának, ha nincs, a lényegen nem változtat: most minden összeállt, a csapattulajdonos Lawrence Stroll egyszer már a dobogón is megfordult, sokszor és sok dolog miatt kritizált fiacskája pedig kihasználta a lehetőséget. „Az első néhány évben pocsék autókat vezethettem az F1-ben, amelyeket képtelenség volt magabiztosan vezetni, így szenvedtem. A tavalyi év is egy nagy tanulás volt, sok mindent megtudtam magamról is és azóta sokat dolgoztam ezeken a dolgokon. Egyebek mellett ennek is köszönhetem, hogy javultam és jobb lettem például az időmérőkön. Sokat dolgoztam a pályától távol és a csapat is nagyon sokat dolgozott, nagyszerű autót raktak össze. Nagyon élvezem, ez már egy egészen más tapasztalat a tavalyi évhez képest” – fogalmazott a pilóta, akit már a juniorkategóriákban is azzal vádoltak, hogy nem a tehetsége, sokkal inkább a tehetős édesapja nyitja meg előtte a kapukat.
Arra vonatkozóan, hogy a Racing Point jövő évi pilótapárosát firtató spekulációk kapcsán van-e jelentősége a mostani eredménynek, Stroll csupán annyit mondott, hogy nem foglalkozik ezzel, de senkinek ne legyen kétsége: a kanadaiban biztosan munkál a bizonyítási vágy és szeretné megmutatni a csapatnak és a világnak, hogy semmivel sem rosszabb Pereznél. „Hétről hétre azon vagyunk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el, a többi pedig irreleváns. Egyszerűen boldog vagyok, azt pedig majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő” – mondta Stroll.
A kanadai megválaszolta azt a kérdést is, hogy lesz-e a házi harc a csapattárssal a futamon: „Miért ne lenne? Ő is, én is a dobogóért fogunk küzdeni, azért vagyunk itt. Évek óta nem álltam dobogón, így remélhetőleg egy jó rajttal, jó versennyel sikerült elérnem ezt a célt. Nagyszerű lenne!” – mondta határozottan az ifjabb Stroll, akire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a vasárnapi futamon.