Azok után, hogy a Ferrari bejelentette, hogy Sebastian Vettel a 2020-as esztendő végén távozik a Ferraritól, a helyére pedig Carlos Sainz érkezik a McLarentől, a wokingiak is gyorsan leigazolták a spanyol pótlására Daniel Ricciardót. Így viszont a Renault egyik ülése üresedett meg 2021-re, és már szóba is hoztak velük több versenyzőt is, beleértve mindenekelőtt Vettelt, Fernando Alonsót és legújabban Valtteri Bottast. Cyril Abiteboul, a franciák F1-es csapatvezetője szerint azonban nem kell sietniük a döntéssel Ricciardo utódját illetően, és nem is fognak:
„Még egyetlen versenyt, sőt egyetlen edzést sem teljesítettünk, még csak a téli teszteken vagyunk túl” – nyilatkozta a Motorsport.com szakoldalnak. „Biztató volt a teljesítményünk, de az csak egy teszt volt, és hogy őszinte legyek, nem tudom, mennyire versenyképes az autónk. Kielemeztük a dolgokat, de amíg nem futunk egy igazi időmérőt, nem tudhatjuk. Általában az autó versenyképessége megmutatja a csapat erejét és az új embereink képességeit.”
„Szóval mielőtt eldöntjük, melyek a prioritások az anyagi befektetés szempontjából, visszajelzések kellenek, nem pedig elsietett döntések. Inkább pontos információkat gyűjtünk, hogy biztosan helyes döntést hozzunk, mert lehet, hogy a következő pilótánk kiválasztása igen fontos lesz, hiszen valószínűleg a 2021-re igazolt versenyzőnk 2022-re is maradni fog” – fogalmazott Abiteboul, hozzátéve, hogy számít még egy második hullámra a versenyzői bejelentéseket illetően, de csak néhány hónap múlva, s ők is ekkor fogják bejelenteni Esteban Ocon új csapattársát.
Ami magát Ricciardo távozását illeti: a csapatfőnök csalódott, de úgy érzi, a Ferrari és a McLaren kapkodása miatt meg volt kötve az ausztrál pilóta keze. „Először is, fontos, hogy van még együtt egy szezonunk, amitől többet várunk, mint az előzőtől, ez egyértelmű. Kicsit csalódott vagyok, mert nem hiszem, hogy stabilitás nélkül bármire építkezni lehet. Ez igaz a versenyzőkre, de őszintén szólva vonatkozik a teljes szervezetre. Tavaly rengeteg volt a változtatás: a személyzetünk 70 százalékánál változás volt a menedzsmentben vagy a struktúrában. Új technikai igazgató, új aerodinamikai vezető, új vezetőmérnök. Ez mind az utóbbi 12 hónapban történt, és rengeteg változással járt. Szerettem volna látni ennek az eredményét, hiszen mindig van egy lappangási ideje, mire a pilótacserék hatása érződik.”
„Emellett kicsit meglepett két F1-es csapat aktivitása, amelynek köszönhetően Danielnek is gyorsan kellett döntenie. Úgy döntöttünk, mi nem reagálunk erre az időzítésre, hanem tartjuk magunkat a tervünkhöz. A tervünk és célunk pedig az, hogy egy jobb autót építsünk. Ha tavaly jobb autónk lett volna, akkor talán most nem kellene erről beszélnünk. Ahogy azt is tudjuk, hogy ha jobb lesz az autónk, akkor felkelthetjük a pilóták érdeklődését a jövőben, szóval erre koncentrálunk. Ez a prioritás számunkra. Az új szabályok és az F1 jövőjének biztosítása. Ő így döntött, mi pedig továbblépünk.”