DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Tilos lesz idén a 2022-es autót fejleszteni

Többek között ez is szerepel az FIA Motorsport Világtanácsa által jóváhagyott szabályváltozások között, de a megrendezendő futamok számának függvényében csökken a felhasználó erőforrások száma is.

Az FIA kedd kora délután közzétett néhány fontos szabályváltozást, amelyekről elektronikus úton történő szavazás során döntöttek a koronavírus-járványra való tekintettel. A legfontosabb pont talán, hogy a Motorsport Világtanács elfogadta, hogy 2022-re halasztják az átfogó technikai szabályváltozásokat. Viszont most mindezt azzal is kiegészítették, hogy a 2020-as esztendő során tilos lesz a 2022-es aerodinamika fejlesztésén dolgozni: ez a szabály már múlt szombaton, március 28-án életbe lépett.

f1-2021-auto



Mivel a járványhelyzet miatt egyelőre képlékeny, hogy mikor rajtolhat el az idei szezon és hány futamból fog majd állni (ehhez egyébként már nem kell a csapatok beleegyezése, sőt a mostani közlemény értelmében Jean Todt FIA-elnök további rendkívüli felhatalmazásokat is kapott a nemzetközi versenynaptár összeállítását illetően), így a hajtáslánc egyes elemeiből felhasználható mennyiséget is annak függvényében határozták meg, hogy végül hány versenyre fog sor kerülni.

Amennyiben 14 felett marad a futamszám, úgy belső égésű motorból 3, turbófeltöltőből 2, MGU-H-ból és MGU-K-ból 3-3, akkumulátorból és vezérlő-elektronikából 2-2 használható fel. Ha 14-re csökken a versenyek száma, akkor minden alkatrészből kettőt lehet használni az évad során, míg ha 11-re vagy az alá esik a nagydíjak száma, akkor akkumulátorból és vezérlő-elektronikából már csak egyet-egyet.

Emellett újítás még, hogy költségcsökkentési célzattal most már nemcsak a csapatokra, hanem a négy motorgyártóra (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda) is érvényes a koronavírus-járvány miatt ezúttal március-áprilisra előrehozott „nyári szünet” alatti leállás. Egyelőre ez 21 napos kötelező gyárbezárást jelent, de a közlemény hangsúlyozza: ez akár hosszabb is lehet.

Végül, de nem utolsó sorban a szezonzáró után egy egynapos tesztet is beszúrnak a fiatal versenyzők számára, így a szokásos évad végi gyakorláson két autóval futhatnak a csapatok – igaz, egyikbe továbbra is olyan pilótát kell ültetniük, aki legfeljebb két nagydíjon állt rajthoz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: