A 2010-es évek elején éppen a Red Bull dominálta a sportágat, még ha nem is olyan nyomasztó mértékben, mint amennyire 2014 óta a Mercedes teszi. A szakemberek számítása szerint idén is az Ezüst Nyilak lehetnek fölényben, így Lewis Hamiltonnak komoly esélye van arra, hogy megkaparintsa pályafutása hetedik világbajnoki címét.
Legfőbb kihívónak idén már a Red Bull tűnik (hacsak a Ferrari nem altatott látványosan a teszteken, de eddig úgy tűnik, nem ez a helyzet), amelynek két fontos alappillére a másfél éve szövetséges japán motorszállító, a Honda, illetve a kitűnő képességekkel rendelkező és tavaly három futamot is megnyerő Max Verstappen.
A holland 2016 tavaszán lépett fel a Toro Rossótól az anyacsapathoz, kivételes tehetségét senki nem kérdőjelezi meg, ráadásul tavaly óta már a korábban látottaknál sokkal érettebb versenyzést mutatott be, így az idei év egyik esélyesének tartják, amennyiben a Red Bull képes felnőni a Mercedeshez.
Bár januárban egy új, hároméves szerződést írt alá az energiaitalos istállóval, a gárda hosszabb távú jövője egyáltalán nem biztosított a száguldó cirkuszban. Erről beszélt a Drive to Survive felvételén a csapatfőnök.
„A valóság az, hogy a Red Bull egy világszerte ismert energiaital-gyártó cég. A Formula-1 egy remek platform, amely hozzájárul ahhoz, hogy ezt a terméket reklámozhassa. Ha ez az új kapcsolat nem működne a Hondával, illetve amennyiben elveszítenénk a vezérpilótát, Max Verstappent, akkor erősen kérdésessé válna, hogy a Red Bull hosszabb távon is a Formula-1-ben maradna-e” – mutatott rá Christian Horner.
Ebben az esetben viszont újabb kérdést vetne fel, hogy az Alpha Tauri is távozna a sorozatból? Az utóbbi években számos alkalommal rebesgették, hogy a Ferrari, illetve a Mercedes kiszállna a Formula-1-ből, de eddig mindig a maradás mellett döntöttek.