Jó összehasonlítási alappal rendelkezik Esteban Ocon, aki tavaly szeptemberben a Paul Ricard pályán tartott gumiteszten még a Mercedes W10-et vezette az istálló hivatalos tartalékjaként, decemberben Abu Dhabiban átült a tavalyi Renault-ba, ma pedig az R.S.20-at, a francia gyári csapat új versenygépét is meghajtotta.
„Különbségek mindig vannak, de az igazat megvallva a tapadás már most jobb, mint tavaly” – idézi az Autosport Ocont, akit a tavalyi Mercedes és idei Renault összehasonlítására kértek meg. „Elég megnézni a legjobb kört, ami gyorsabb, mint tavaly az első nap leggyorsabb körideje. Az autók évről évre fejlődnek. Ezáltal nehéz összehasonlítani őket, de úgy érzem, a tapadás olyan szintű, amilyet korábban sosem tapasztaltam.”
„Nem tudom, hogy a pálya teszi-e, de a hétfői filmforgatási napon is vezettem, és igen, ezek az új autók meggyőzőek, azt kell mondanom. Sosem mentem még ilyen gyorsan néhány kanyarban” – mondta Ocon, akinek nagy jóslata van a szezon 22 nagydíjára: „Izgalmas, mert a továbbiakban csak gyorsulni fogunk. Valószínűleg mindegyik körrekordot meg fogjuk dönteni idén, úgy gondolom.”
Első ítélete az R.S.20-ról kedvező, a csapatnak – akárcsak a másik kilencnek a kivételesen problémamentes első napon – nem voltak műszaki gondjai szerdán: „Jelen pillanatban jó kiindulási alappal jelentkezünk. Néha egy új autóval előfordul, hogy egy problémát az egész tél folyamán próbálunk megoldani. Jelen pillanatban nincs ilyen. Egészségesnek tűnik, de még csak az első délelőtt vezettem. Meg kell várnunk, hogy alakul a teszt” – mondta Ocon, aki nyolcadik köridővel zárt.