Azok után, hogy Esteban Ocon 2019-ben nem versenyzett, és csak a Mercedes tartalékja volt, 2020-ban visszatér a mezőnybe, egy kétéves Renault-val kötött szerződés értelmében. Ocon egyébként továbbra is kapcsolatban van a Mercedesszel és Toto Wolffal, maga Wolff úgy fogalmazott, hogy Ocon még mindig egy afféle unokatestvére a Mercedes családjának.
Na persze annyira nem jó a kapcsolat Ocon és a Mercedes között, hogy csak úgy nyakló nélkül ipari titkokat vigyen át a Renault-hoz - persze azért valamennyit elmondhat abból, amit ott látott, hiszen a versenyzőkra nem vonatkozik az az angol kifejezéssel gardeningnek hívott időszak, amely mondjuk a mérnökökre, és ameddig az le nem telik, nem vállalhatnak munkát másik istállónál.
„Sokkal erősebben léptem ki a Mercedes ajtaján, mint ahogy be” - fogalmaz Ocon a Motorsport.com kérdésére. „Sokkal többet tudok a technikai oldalról, de a mindennapi szervezésről is, vagy akár csak arról, hogy viszonyulnak egy-egy dologhoz és hogy viselkednek bizonyos szituációkban. Figyeltem ezekre, és rengeteget segített. Valamennyit ebből megosztottam, nyilván nem mindet, mert tudom, hogy a mérnököknek például egy évig esélyük sem lenne erre, rám meg ez nem vonatkozik.”
A mennyiségi határok szerződésben voltak lefektetve. „Bizonyos kereteken belül persze, amikben a csapatok megállapodtak, viszek át ilyen belsős infókat. És bele is vontak rendesen az autó fejlesztésébe idén. Izgalmas időszak ez, mert bár az emberek nem sokat láttak belőle, attól még ez egy igencsak más autó. Három-négy éve ez a legnagyobb lépés, amit megtettünk. Nyilván ez még mindig nem elég nagy, ez teljesen egyértelmű. De a csapat fejlesztésébe 2016 óta tett energia... eltévedtem a bejáratnál. Mentem reflexből balra, ahol volt régebben egy lépcső lefelé, most pedig egy teljesen új szoba, tele tervezőkkel meg mindennel. Most bármerre nézek, minden új.”