DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Ericsson egyre távolabb kerül az F1-től

A svéd Marcus Ericsson idén az IndyCar mellett az Alfa Romeo tartalékpilótája is volt, mely pozíciót jövőre is be fogja tölteni, azonban mostantól a tengerentúli sorozat élvez prioritást számára.

A 2019-es évben az IndyCarba igazolt át Marcus Ericsson, akinek Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi érkezésével nem maradt versenyzői ülés az Alfa Romeónál, így kénytelen volt új lehetőségek után nézni, miközben azért az F1-es istálló tartalékpilótájaként továbbra is szolgált.

Az idei Belga Nagydíjon fel is bukkant a svéd, mikor éppen a tengerentúlon lett volna jelenése, azonban az Alfa Romeo Spába rendelte a svédet, s fel is röppentek vad pletykák, hogy Giovinazzi repül a csapattól és Ericsson kapja meg a lehetőséget, azonban később kiderült, hogy Kimi Raikkönen szedett össze egy kisebb sérülést a nyári szünetben, de végül rajthoz tudott állni a finn, így Ericsson potyára utazott vissza Európába.



Bár 2020-ban továbbra is az Alfa tartalékversenyzője marad a svéd, ezen túl az IndyCar lesz az első számú sorozat számára, melyet menedzsere, Eje Elgh is megerősített: „Rengeteg időbe és még több utazásba került ez az egész, a többi kellemetlenségről nem is beszélve, így mostantól az IndyCarra koncentrálunk” – mondta Elgh a Viasatnak.

Maga Ericsson az Expressen újságnak nyilatkozta, hogy megtartja őt az Alfa Romeo jövőre is, azonban nem fog belemenni ehhez hasonló őrültségekbe: „Ez a gond a közösségi médiával. Minden olyan gyorsan történt, az Alfánál pedig úgy döntöttek, nem mondanak semmit erről az egészről, szóval rosszul sültek el a dolgok.”

„Hosszú kapcsolattal rendelkezem az Alfa Romeóval, illetve a Sauberrel, így biztos vagyok benne, hogy ez a továbbiakban is így lesz, azonban ahogyan mondta, jövőre az IndyCarra akarok koncentrálni. Elsőbbséget élvez egy versenyzői ülés Amerikában, mint egy tartalék a Formula-1-ben, de ettől többet nem szeretnék mondani, mert ez egy nagyon bonyolult dolog. Majd meglátjuk, hogy mit szeretne az Alfa Romeo és mit Ganassi."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: