DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Vettel odavágta, Leclerc érintette ugyanott

A 19-es kanyar volt a Ferrarik mumusa pénteken. Mindkét pilótát meglepte, hogy elvesztette az irányítást, amiből Vettel jött ki balszerencsésebben. A csapat gyengesége a harmadik szektor Abu Dhabiban.

Elővigyázatosságból sebességváltót is kellett cserélni Sebastian Vettel Ferrarijában – büntetés nem jár érte, mivel egy csak pénteken használt egységről volt szó –, miután a német a 19-es kanyarban megforgott, és összetörte autóját az első szabadedzésen. Vettel a nap végén arról nyilatkozott, mennyire hirtelen vesztette el az irányítást:

„Kisebb meglepetés volt, nem számítottam arra, hogy tényleg meg is forgok. Azt tudtam a kanyarba bemenet, hogy meg kell fognom a hátulját, de nem igazán működött. Balszerencsés eset volt. De a felnin kívül más nem sérült meg, ilyen szempontból mázlim volt” – idézi a Ferrari oldala Vettelt.

A német ötödik és negyedik időt futott a két szabadedzésen, és a harmadik szektort nevezte meg az SF90 gyengeségének: „A középlassú kanyarokban ezen a pályán továbbra is hiányzik a tempó a riválisokhoz képest. A hármas szektor az, amely igazán hátráltat minket, ott küszködünk a túlhevüléssel, nagyon nehéz az autót vezetni” – mondta Vettel, természetesen hozzátéve az ilyenkor szokásost: „Megpróbáljuk a tőlünk telhető legjobbat, hogy erős hétvégénk legyen. A beállításon javíthatunk, és azután meglátjuk, harcolni tudunk-e vasárnap.”



A második szabadedzésen 0,386 másodperc lemaradással harmadik Charles Leclerc is elvesztette az irányítást a 19-es számú kanyarban, a monacói azonban még a magát mázlisnak tartó Vettelnél is szerencsésebben jött ki a helyzetből, csak súrolta a szalagkorlátot.

„Először is a teljes harmadik szektor nehéz a hátsó túlhevülés miatt, és különösen ez a kanyar: amint kissé túl szélesen fordulsz, sok tapadást veszítesz. Engem is meglepett a dolog” – magyarázta incidensét Leclerc. Vettel megállapításai mellett ő a lágy abroncs hosszabb etapon való használatát is megemlítette gyengeségként.

„A nap igazából meglehetősen rosszul indult számunkra, az év egyik legnehezebb edzése volt az egyensúlyt tekintve, összességében eléggé problémás szakasz volt. De jó munkát végeztünk az edzések között, és sok tempót szereztünk a második tréningre. Az FP2 nagyon pozitívan alakult, leszámítva a versenytempót lágyakon, amin még dolgoznunk kell, mert szerintem többre vagyunk képesek. A keményen a versenytempó már nagyon erős volt, ami jó dolog” – értékelt Leclerc.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: