Az időmérő edzés után minden szépnek és jónak tűnt a Red Bull-Honda háza táján, vezérpilótájuk ugyanis relatíve fölényesen utasított maga mögé mindenkit. Pole-pozícióját azonban nem tarthatta meg, mivel nem lassított Valtteri Bottas balesetének helyén a sárga zászló ellenére sem.
Háromhelyes rajtbüntetésének köszönhetően csak negyedikként startolhatott, de az autó annyira jól muzsikált, hogy ettől még összejöhetett volna a győzelem, különösen a későbbi történések fényében. A rajt után már egy rövid ideig Lewis Hamilton elé sikerült kerülnie, a brit azonban egy igen agresszív manőverrel visszatámadott a kettes kanyarban. Kicsit el is mérte és meg is csúszott az autó hátulja, így lekényszerítette Verstappent a pályáról (ő maga is átvágta a hármas kanyart), több pozíciót veszítve ezzel.
De még itt sem volt minden veszve, a VSC utáni újraindítást követően viszont igen, Verstappen a stadionrészben váratlanul beszúrt Valtteri Bottas mellé, aki kicsit belefordult a Red Bull jobb hátsó kerekébe, ami elég volt ahhoz, hogy defektet kapjon. Egy teljes kört kellett mennie a totálkáros gumival, így csak hatalmas hátrányban érkezhetett vissza az utolsó helyre.
Pedig a gép az élmenők tempójával rendelkezett, sőt, annál még jobbal is. „Ez frusztráló. Még a negyedik kockába visszasoroló büntetéssel együtt is. A rajt után keményen csatázott Lewisszal, aki a kettes kanyar után leszorította Maxet, el kellett kerülnie őt, sok időt veszített, de még ekkor is harcban maradt és nyerhetett volna” – mondta el Christian Horner csapatfőnök.
„A defekt volt az, ami végképp tönkrevágta Max versenyét. Láthatjuk, milyen tempóra volt képes, miután kijött kerékcserére. Körönként két másodperccel volt gyorsabb, mint az élen állók, úgy gondolom, sima győzelmet arathatott volna. Egyértelműen olyan autóval rendelkeztünk, amivel könnyedén nyerhetett volna.”
„Itt a pole-pozíció amúgy sem lett volna életbevágóan fontos, ismerjük a Ferrari sebességét és a hosszú szélárnyékos részt, nagyon nehéz lett volna elsőként befordulnia a célegyenes végén. Éppen ezért gondoltuk úgy, hogy semmi katasztrófa nem történt azzal, hogy a második sorból kell indulnunk. Tavaly is láthattuk, hogy Daniel az első kockából indult, de csak harmadikként fordult az első kanyarban.”
„Persze nem volt jó érzés elveszíteni a pole-t, de nem lett vége a világnak, az autó bőven jó volt arra, hogy megnyerjük vele a versenyt” – összegezte a vasárnapi napot a Red Bull csapatfőnöke.