Vitás esetbe keveredett mindkét Ferrari Japánban: Sebastian Vettel a rajtnál mozdult be, Charles Leclerc Max Verstappent ütötte ki az első körben. A német megúszta a büntetést, mivel a tűréshatáron belül mozdult el, az ütközést pedig eleinte nem is vizsgálták, végül azonban mégis szankcionáltak, öt másodpercet írtak hozzá utólag a monacói összidejéhez.
„Ezt szenzorok mérik és van valamennyi tolerancia, szerintem azonban felül kellene bírálniuk” – mondta el szakvéleményét az olasz Sky Sports adásában Villeneuve. „Egyértelmű volt, hogy megmozdult a lámpák előtt. Raikkönent megbüntették ezért Oroszországban, Vettelt is büntetni kellett volna.”
„Leclerc hibázott a startnál, úgy gondolom, ő is büntetést érdemelt volna, amiért kitette Verstappent. A holland volt elöl és a külső íven, nem tudott semmit sem csinálni. Leclerc-nek kellett volna megpróbálnia elkerülni a kontaktot, helyette ellenkormányzott” – érvelt az 1997-es világbajnok még azelőtt, hogy kihirdették Leclerc büntetését.
A Mercedes stratégiájáról is megvolt a véleménye: szerinte 11 körrel a vége előtt nem kellett volna második kiállására rendelni Hamiltont. A kerékcseréig első helyen haladó ötszörös világbajnok harmadik lett, Villeneuve meglátása szerint a bokszkiállás nélkül eggyel előrébb végzett volna.
„Nem értettem a Mercedes stratégiáját, mert véleményem szerint Hamilton másodikként érhetett volna célba, ha nem hívják a bokszba. Ha a gumik elfogynak, Bottas megelőzte volna, de akkor is Vettel előtt marad. Azt hitték, hogy a piros gumikkal meg tudja előzni Vettelt, de tévedtek” – mondta a kanadai, hozzátéve, hogy ha Leclerc és Verstappen nem ütközik, a bajnoki éllovas csak ötödik lett volna. „Hamilton dühös lesz, mert ezen a pályán, ahol a versenyző számít, Bottas mögött volt az időmérőn és a versenyen is.”