DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
F1

Leclerc kivédekezte a Mercedesek támadásait

Hiába helyezett rá nyomást sokáig Hamilton, a Ferrari monacói pilótája Spa után Monzában is győzni tudott. A dobogóra Bottas, Hamilton sorrendben állhattak fel a Mercedesek, Vettel megint hibázott.

Hiába jósolták, hogy esős versenyre lehet kilátás Monzában, száraz pályán startolt el a Formula-1-es Olasz Nagydíj. Charles Leclerc indulhatott a pole-pozícióból, s bár a mellőle rajtoló Lewis Hamilton jobban rugaszkodott el, a monacói megtartotta a vezetést, a brit pedig a második helyet az őt megtámadó Valtteri Bottasszal szemben. Sebastian Vettelt pedig meg is előzte Nico Hülkenberg a Roggia-sikánban, jóllehet a ferraris a célegyenesben vissza is vágott renault-s honfitársának.

Hátul a mezőny végéről rajtoló Max Verstappen járt pórul: az első kanyaros tumultusban megsérült az első szárnya, így rögtön egy orrkúpcserés bokszlátogatással indította a futamot. Az első körökben épp a holland csapattársa, Alexander Albon Carlos Sainz elleni előzési kísérlete szolgáltatta a látványosságot: a Red Bull pilótája bevetődött a spanyolnak, aki azonban keményen visszatámadta őt, aminek összeérés és a brit-thai többszöri pozícióvesztése lett az eredménye.

leclerc-ferrari-monza-1



A hatodik körben aztán Vettel hozott össze egy balesetet: az Ascari-sikánban forgott meg a ferraris, majd úgy tért vissza a pályára, hogy összeütközött az érkező Lance Stroll-lal – aki aztán ettől szintén megpörgött, az ő visszatérésekor pedig Pierre Gaslynak kellett leszaladnia a pályáról. Vettelt a veszélyes visszatérésért stop & go, Strollt pedig áthajtásos büntetésre ítélték, a német ezzel és a megsérült autó miatti korábbi bokszkiállásával a mezőny végére esett vissza. Nem ez volt egyébként az egyetlen szankció: Albon öt másodperces büntetést kapott, amiért a sikánt átvágva előzte meg Kevin Magnussent, míg Kimi Raikkönent azért sújtották stop & go büntetéssel, mert nem megfelelő gumikon rajtolt.

Közben az élen Leclerc nem tudta leszakítani magáról a Mercedeseket, a kerékcserék sorát pedig Hamilton nyitotta. A brit közepes keveréket kapott, Leclerc-rel pedig azonnal reagált a Ferrari: a monacói visszatért az élre, ő viszont kemény abroncsra váltott. A gumikülönbségnek is köszönhetően Hamilton támadni is tudta Leclerc-t, kettejük csatájában pedig a még bokszkiállás előtt álló Hülkenberg is részt vett. Az ötszörös világbajnoknak a Roggiánál adódott a legjobb lehetősége, de csak a külső íven tudott próbálkozni, a ferraris pedig keményen védekezett: a két autó összeért, a mercedesesnek a sikánt is át kellett vágnia – ezért Leclerc-nek belengették a fekete-fehér zászlót is utolsó figyelmeztetés gyanánt.

Az élmezőnyből utolsóként Bottas ment ki kerékcserére, csapattársához hasonlóan ő is közepes keveréket kapott. Carlos Sainznak viszont mindegy volt, milyen gumi ment fel a McLarenjére, ugyanis nem rögzítették jól a jobb elsőjét, így a spanyol kénytelen volt félreállni az autójával. Emiatt lépett életbe először a virtuális biztonsági autós fázis, majd nem sokkal később felvillantak a VSC-táblák, köszönhetően annak, hogy Danyiil Kvjat Toro Rossójában elfüstölt a Honda-motor, s az orosznak pedig ezért kellett félreállnia a célegyenes végén.

Hamilton közben folyamatosan igyekezett nyomás alatt tartani Leclerc-t, s a fiatal pilóta hibázott is: elfékezte az 1-es kanyart, átvágta a sikánt, ám ezért még nem büntették őt. Aztán viszont néhány körrel később Hamilton is ugyanott rontott, sőt ő a menekülő útvonalra kényszerült, így pedig a frissebb és lágyabb abroncsokon érkező Bottas át is vette tőle a második helyet. A finn Leclerc után is megiramodott, egy leggyorsabb kört is dobott, s az utolsó körökhöz érve egy másodpercen belülre is került a Mercedes versenyzője.

Bottas viszont hibázott az első kanyarban, így támadni már nem tudta Leclerc-t, aki Spa után az Olasz Nagydíjon is győzni tudott: ezzel a Ferrari 2010 óta először nyert hazai pályán! Bottas lett a második, a végén egy plusz kerékcserét beiktató, s a leggyorsabb kört is megfutó Hamilton pedig a harmadik. A Renault-k parádés versenyt futva jöttek be a negyedik-ötödik helyeken, majd jött Albon és Sergio Perez. Verstappen a nyolcadik helyig tudott felzárkózni, az első tízbe pedig Antonio Giovinazzi és Lando Norris fért még be. Vettel a vb-pontot nem érő 13. helyen zárt.

A futam végeredménye:

1. Charles Leclerc Ferrari 1h15m26.665s
2. Valtteri Bottas Mercedes 0.835s
3. Lewis Hamilton Mercedes 35.199s
4. Daniel Ricciardo Renault 45.515s
5. Nico Hulkenberg Renault 58.165s
6. Alexander Albon Red Bull/Honda 59.315s
7. Sergio Perez Racing Point/Mercedes 1m13.802s
8. Max Verstappen Red Bull/Honda 1m14.492s
9. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1 kör
10. Lando Norris McLaren/Renault 1 kör
11. Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1 kör
12. Lance Stroll Racing Point/Mercedes 1 kör
13. Sebastian Vettel Ferrari 1 kör
14. George Russell Williams/Mercedes 1 kör
15. Kimi Raikkonen Alfa Romeo/Ferrari 1 kör
16. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1 kör
17. Robert Kubica Williams/Mercedes 2 kör
  Kevin Magnussen Haas/Ferrari Kiesett
  Daniil Kvyat Toro Rosso/Honda Kiesett
  Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: