DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

Három piros zászlóval indult a monzai hétvége

Akárcsak egy évvel ezelőtt, idén is vizes pályán vette kezdetét az Olasz Nagydíj hétvégéje az első szabadedzéssel. A lassan száradó pályán csak a hajrában kerültek elő a slick gumik, és Charles Leclerc lett a leggyorsabb a McLarenek előtt.

Az éjszakai és reggeli igen heves esőzések vizessé tették a monzai pályát péntek reggelre, amikor a Formula-1 és betétsorozatai első alkalommal birtokba vehették azt. A szemerkélő eső még délelőtt is kitartott, így az F3-as szabadedzés sem tudta felszárítani az ideális ívet. Az F1-es mezőny zöme az installációs körét még extrém esőgumikon teljesítette, majd mindenkinél az intermediate-ek következtek, amin meglehetősen lassan elkezdték benépesíteni az autók a pályát.

A mért körök gyártása nemcsak a körülmények, hanem a kényszerű leállások miatt is lassan haladt. Már az első fél óra lepörgése előtt be kellett lengetni a piros zászlót, méghozzá Kimi Raikkönen balesete miatt: a finn alatt a Parabolicában tört ki az Alfa Romeo hátulja, és a külső kavicságyon átszánkázva csapódott autója bal oldalával – nem túl nagy erővel – a gumifalba. A C38-as modell el is ásta magát, így jöhetett érte a felmentősereg.

lec



Az újraindítást követően nem maradt sokáig zöld az út, az esőáztatta szupergyors pálya következő áldozata Sergio Perez lett, aki az Ascariban vesztette el az irányítást a Racing Point felett, ráadásul még a kivezető körén. A mexikói autója már nagyobb sérüléseket szedett össze, a hátsó szárny és környéke teljesen szétroncsolódott.

A harmadik piros zászló került elő a legártalmatlanabb ok miatt. Pierre Gasly az 1-es kanyarba érkezve pördült meg a kerékvetőn és torlaszolta el részlegesen az utat az érkezők előtt. A francia idővel megtalálta a hátramenetet Toro Rossójában, majd a pályabírók is segítségére siettek, így folytathatta a munkát, és a leállás sem tartott sokáig.

A lassan száradó pályán a köridők is folyamatosan javultak, gyakran változott a sorrend a tabella élén. A két Mercedes csak az utolsó fél órában kezdte meg a munkát, és egy-két csúszkálós kísérlet után az élre pozícionálták magukat Valtteri Bottas vezetésével.

Az edzés végére, egész pontosan 8 perccel annak leintése előtt megjelentek az autókon a slick gumik is – elsőként a Ferrarikon. Bár eleinte körülményes volt velük hiba nélkül körbeérni a pályán, az utolsó percekben már egyértelműen a lágy és a közepes keverékeken lehetett gyorsabb időket futni – az a tíz autó került a tabella első felébe, amelyek rizikóztak a slickekkel. A leintés pillanatában pedig a legjobb idő Charles Leclerc neve mellett állt, akihez legközelebb a két McLaren, Carlos Sainz és Lando Norris férkőzött.

Kövessétek az egész hétvégén futó élő hírfolyamunkat, benne a pályán zajló események mellett rengeteg helyszíni, első kézből származó információval és érdekességgel.

 

Az első szabadedzés végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1 Charles Leclerc Ferrari 1:27.905   20
2 Carlos Sainz McLaren-Renault 1:28.211 0.306 25
3 Lando Norris McLaren-Renault 1:28.450 0.545 23
4 Lewis Hamilton Mercedes 1:28.730 0.825 11
5 Alexander Albon Red Bull-Honda 1:29.025 1.120 19
6 Daniil Kvyat Toro Rosso-Honda 1:29.960 2.055 25
7 Max Verstappen Red Bull-Honda 1:30.100 2.195 11
8 Sebastian Vettel Ferrari 1:30.507 2.602 19
9 Valtteri Bottas Mercedes 1:30.596 2.691 11
10 Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:30.695 2.790 26
11 A.Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1:32.848 4.943 22
12 Lance Stroll Racing Point-Mercedes 1:33.976 6.071 9
13 Daniel Ricciardo Renault 1:34.528 6.623 10
14 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:34.715 6.810 7
15 Nico Hülkenberg Renault 1:35.133 7.228 10
16 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:35.980 8.075 7
17 Robert Kubica Williams-Mercedes 1:37.816 9.911 12
18 George Russell Williams-Mercedes 1:38.421 10.516 12
19 Sergio Pérez Racing Point-Mercedes - - 4
20 Kimi Räikkönen Alfa Romeo-Ferrari - - 4
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: