DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Sainz: Már két éve ilyen Renault-motor kellene

Bár a nyitófutamon a Renault-erőforrás nagyon korán beadta a kulcsot Carlos Sainz McLarenjében, mégis úgy érzi a spanyol, hogy a francia motor hatalmasat fejlődött a téli szünetben.

Max Verstappen kiváló dobogós helyezése miatt az elmúlt napokban gyakran olvashattunk arról, hogy milyen sokat fejlődött a Honda-erőforrás és a jelek szerint a Red Bullban idén igen eredményes is lehet. A korábbi évekhez képest jóval több lóerőt éreznek az autóban a japán egységnek köszönhetően, a Renault-val eleve fagyos volt már a viszony a turbóéra kezdete óta.

Mind a négy, Honda-motort használó versenyautó befejezte az Ausztrál Nagydíjat, a Renault-nál ez az arány négyből kettő, de Daniel Ricciardo kiesésének nincs köze a francia erőforráshoz. Carlos Sainz McLarenjében azonban már a futam első negyedében látványos füstöléssel megadta magát a motor. A Red Bullnál valószínűleg némi kárörömmel figyelték egykori partnerük problémáját.

Sainz a Toro Rossónál töltött (első, majd) utolsó szezonjában, illetve a gyári istállónál töltött közel másfél évadában is Renault-erőforrással versenyzett, nincs ez másképp idén a McLarennél sem. Neki van az egyik legjobb összehasonlítási alapja a korábbi évekhez képest és kifejezetten pozitív változást érzett a lóerők tekintetében, az időmérőn különösen.

Sainz teljes mértékben bízik az új Renault-motorban


„Érezhető, hogy jó irányba halad a motorfejlesztés. Továbbra is úgy vélem, hogy egy kicsit a Ferrari- és a Mercedes-erőforrás mögött járunk, de egyértelműen érzem, hogy ezzel az egységgel végre harcolhatunk” – idézi Carlos Sainzot a Motorsport.com szakoldal.

„Négy éve versenyzek a Formula-1-ben, de mindannyiszor legalább tíz kilométer/órás sebességhátrányban voltam az egyenesekben. Most pedig Melbourne-ben végre azt tapasztaltuk, hogy ez a lemaradás alig 2-3 kilométer/óra a topcsapatokhoz képest, ez pedig nagyon nagyon biztatóan alakul.”

„Végre megvan a világos irányvonala (a Renault-nak), hogyan fejlessze az erőforrást év közben is, ez is nagy pozitívum. Meg kell dicsérnem a Renault-t, végre sikerült megtenniük azt a lépést, amit már két évvel ezelőtt meg kellett volna.”

Az Ausztrál Nagydíjat mégis motorhiba (MGU-K) miatt kényszerült feladni. Mennyire aggasztja ez a fiatal spanyol versenyzőt? „Továbbra is bízom a Renault-ban, megteszik a megfelelő lépéseket, remélhetőleg továbbra is nyomhatjuk neki” – tette hozzá Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: