Óriási mélyrepülést láthattunk idén az egykor világbajnokokat adó gárdától, a pontszerzés is csak hébe-hóba jött össze a grove-i istálló pilótáinak, a rutinosabb (még mindig csak második szezonját a Formula-1-ben töltő) Stroll két ízben, az újonc Szergej Szirotkin pedig mindössze egyszer végzett a legjobb tíz között.
A Williams versenyautóit leggyakrabban a sereghajtók között kellett keresnünk, nemritkán a McLarenek társaságában. Az évad során sem sikerült szinte semmilyen előrelépés, több olyan pálya is akadt, ahol idén lassabban mentek az időmérő edzésen (száraz körülmények között), mint a tavalyi évben.
A fiatal kanadai versenyző rettentően nehéz idényen van túl, amit egyáltalán nem tudott élvezni, ugyanakkor úgy véli, rengeteget fejlődött így is. Legjobbját Azerbajzsánban nyújtotta, ahol nyolcadikként intették le, ez messze a legjobb eredménye lett idén a csapatnak. Az FW41 alapjaiban félresikerült konstrukció volt.
„Nem mondhatom, hogy ez az év örömet okozott volna a csapattal, a tavalyi viszont igen. Most viszont ki akarom élvezni a téli szünetet, kicsit pihenek, aztán máris újra nekikezdünk a munkának” idézi Strollt a crash.net szakoldal.
Bár hivatalosan még nem jelentették be, hogy ki lesz a Racing Point Force India versenyzője 2019-ben Sergio Perez mellett, de a tulajdonosváltás óta nyílt titok, hogy az ifjú kanadainak bérelt helye lesz. Szinte garantálhatóan jobb autó lesz alatta, mint idén.
„Idén mi rendelkeztünk a legrosszabb autóval, úgy vélem, onnan csak felfelé vezethet az utam, ahol idén a Williamsszel jártunk. De nem volt teljesen haszontalan, érettebb versenyzővé váltam, de óriási kihívás volt ez a szezon.”
„Mindössze hat pontot gyűjtöttem, nem éppen ideális, pedig mindent beleadtam” – tette hozzá Stroll, aki kedden már pályára is vitte (vélhetően) új csapatának autóját a Pirelli gumitesztjén.