DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Hamilton extrém ötlettel dobná fel Szocsit

A vonalvezetés megváltoztatása túl körülményes, van egy jobb megoldás az Orosz Nagydíj izgalmasabbá tételére - gondolhatta Hamilton, amikor a verseny megfűszerezése érdekében bedobta saját ötletét.

Lewis Hamilton hiába nyerte meg harmadszorra a Formula-1-es Orosz Nagydíjat, a britnek versenyzés szempontjából továbbra sem nyerte el tetszését a Szocsiban rajzolt vonalvezetés. A vasárnapi futam leintését követően ezért előállt egy meglehetősen szokatlan elképzeléssel, amivel feldobná a helyszínt.

"Szocsi egy körön, egyedül autózva gyönyörű hely, de versenyzésre nem a legalkalmasabb. A kifejezetten hosszú egyenes miatt a pálya első két szektora gyorsnak számít, de az utolsó szektorra annyira felmelegednek a gumik, hogy lehetetlenné válik egy másik autó megközelítése. Az öltözőben azt javasoltam, hogy visszafelé kellene mennünk rajta. Menjünk az óra járásával ellentétesen, így a lassabb szakasz kerül előre, aztán jön a gyors rész. Nem tudom, hogy ez segítene-e, de máskülönben a pálya vonalvezetését kellene módosítani.”

hamilton-action-szocsi-2018



Mivel egy ilyen volumenű módosítás jelentős átalakításokat vonna maga után, Hamilton a versenyhétvége elején egy apróbb változtatást is javasolt az FIA-nak. „Megkértem Charlie-t [Whiting, versenyigazgató], hogy ha lehet, hozzák a DRS aktiválási pontját korábbra, így talán bátorítanánk az előzni készülőket. Itt az előzés érdekében 1,4 másodperccel gyorsabbnak kell lenni a másikhoz képest, de amikor valakivel csatázunk, akkor nincs ekkora különbség közöttünk. Más pályákon ez az érték sokkal kisebb” – magyarázta Hamilton.

„Ezt lehetetlen volt egy éjszaka alatt teljesíteni” – reagált a brit kérésére Whiting. „Túl sok rendszert kellett volna átállítani, aminek nem lett volna értelme. 700 méteres az itteni DRS-zóna, ami teljesen megszokottnak számít. Szerintem itt különösen a gumikkal és azok működésével volt gond, ez nehezítette meg a dolgokat. Természetesen megvizsgáljuk annak lehetőségét, hogy jövőre ezen változtassunk.”

 A motorsport.com kiemelte, hogy Hamilton elsőre egyszerűnek tűnő javaslata jelentős átépítésekkel és egyéb munkálatokkal járna. A pálya menetirányához minden szalagkorlát, bukótér, rázókő és pályabírói állás alkalmazkodott, így ezeket teljesen át kellene rendezni, aztán az egész helyszínt újra kellene homologizáltatni az FIA-val.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: