DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

Ricciardo keresztülvágna a mezőnyön

A motorcserés büntetése ellenére is nagyon élvezi egyelőre a vezetést Monzában a Red Bull ausztrálja, aki reméli, hogy szórakoztató versenyben lesz része a rajtrács végéről indulva.

Daniel Ricciardo már a hétvége előtt is tudta, hogy a Renault új specifikációjú erőforrásának bevetése miatt csak a mezőny végéről vághat neki a Formula-1-es Olasz Nagydíjnak, így nem meglepő, hogy az ausztrál a Q2-ben már pályára sem gurult a szombati időmérőn. A Red Bull pilótája a pocsék rajtpozíció ellenére is rendkívül optimista a vasárnapi viadal előtt – ismerve Ricciardo bevetődős manővereit, van rá esély, hogy szavainak megfelelőnek „jó móka” legyen számára az 53 körös monzai verseny:

ricciardo-redbull-monza-1



„Az utolsó vagy hátulról a második sorból fogunk rajtolni, ezért úgy döntöttünk, nem éri meg kockázatot vállalni azzal, hogy további kilométereket teszünk az új motorba” – olvasható Ricciardo értékelése az energiaitalosok sajtóközleményében. „Ha úgy gondoltuk volna, van esélyünk a pole-időre, akkor talán még a büntetés ellenére is megkockáztattuk volna, hogy tovább próbálkozunk, de a Ferrarik és a Mercedesek túl gyorsak.”

„Egyetlen kört teljesítettem, hogy továbbjussak a Q1-ből, és úgy tűnik, elég jól megy az új motor. Jó móka volt ez az egy kör, szívesen mentem volna többet is, de eredetileg is így terveztük. Délelőtt még nem voltunk annyira gyorsunk, de változtattunk néhány dolgon, amelyek szemlátomást elég jól működtek. Biztató volt a köröm, így nagyobb önbizalommal várom a vasárnapi futamot, mivel jobb beállításokkal rendelkezünk, így jó móka lehet a verseny. Hacsak nem vesszük le a hátsó szárnyat, ami szerintem szabálytalan, akkor nem tehetünk ennél többet. Ennél gyorsabbak már nem is lehetnénk az egyenesekben, és ez jól jöhet majd nekem a futamon.”

„Hihetetlen látni, mennyire tapad most a pálya. Szerintem ez annak köszönhető, hogy nincs túl nagy szél, és még gyakorlatilag leszorítóerő nélkül is elég magasak a kanyarsebességek, ezért ilyen gyorsak a köridők. Nem hiszem, hogy számítana, milyen gumikon indulunk vasárnap, mert a keverékek nagyon hasonlók. Keresztül fogunk vágni a mezőnyön, késői féktávokat veszünk, és remélhetőleg begyűjtünk néhány pontot.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: