DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Wolff emlékeztet, ki az úr évek óta Monzában

A Belga Nagydíj erőviszonyai alapján sok előrejelzés hazai Ferrari-sikerre számít Olaszországban. A Mercedes-főnök mutatott rá, hogy a pálya 2014 óta a németek terepe, míg a Scuderia szenvedett tavaly.

A Ferrari hazai nagydíja előtt Sebastian Vettel arról beszélt, az SF71H a szezon jelen szakaszára olyan autóvá vált, amely valamennyi pályán képes a győzelemre, mivel pedig múlt hétvégén, Spában a dobogó tetejére állt, Olaszországban is az első helyet célozza meg – 2010 óta nyerhet először a Ferrari. Ugyanakkor nem szabad eltekinteni attól sem, hogy az Olasz Nagydíj az a verseny, melyet a Mercedes a hibrid éra kezdete, 2014 óta mindig megnyert, és csupán egyetlen alkalommal nem 1-2-es sikerrel. Ezt a statisztikát Toto Wolff annak ellenére is fontos fegyverténynek tekinti, hogy a Mercedes szerinte futamok óta a leglassabb autó.

„Az utolsó alkalom, amikor nyers tempó alapján a leggyorsabbak voltunk, Silverstone volt. Azóta a Ferrari mindig gyorsabbnak bizonyult. Spa mindig is trükkös volt számunkra a múltban, Monza viszont jó szokott lenni, ezért kíváncsiak vagyunk, hogyan fog alakulni Olaszország” – beszélt arról a Sky Sportsnak Wolff, hogy Monza papíron sokkal kedvezőbb helyszín a Mercedesnek Spánál. Említést tett a 2017-es versenyről is: „Tavaly irányításunk alatt tartottuk a teljes hétvégét, a Ferrari pedig a szezon során legrosszabb volt a teljesítményt tekintve.”



A Mercedes, amely utolsó nagy motorfrissítését Spában bevetette, Monzára is készül fejlesztésekkel, melyek szintén segíthetik: „Remélem, hogy lesznek majd innovációink az autót és motort tekintve. A monzai frissítésnek, melyet az autóra teszünk, szintén be kell válnia. Ez a verseny a teljesítményről fog szólni, amely eldöntheti, megnyerjük vagy elveszítjük ezt a bajnokságot.”

Wolff kiemelte, muszáj optimalizálniuk az autóban rejlő, kiaknázatlan lehetőségeket, ha meg akarják nyerni az idei bajnokságot. Habár Lewis Hamilton 17 ponttal vezeti az egyéni, a Mercedes 15 egységgel a konstruktőri pontversenyt, az osztrák csapatvezető borúlátó:

„Nem vagyok elég biztos benne, hogy elegendő különbséggel rendelkezünk. Úgy gondolom, lesznek még pályák, melyek jobban kedveznek nekünk, és kétségtelenül olyanok is, ahol mi leszünk a kihívó, mint Szingapúr és talán Mexikó. Ez tény, mindazonáltal még nyolc verseny hátravan, sok pontot lehet megszerezni. Itt az idő, hogy mi teljesítsünk jobban nálunk, és választ adjunk a kérdésekre” – hangsúlyozta újra, hogy a Mercedesnek le kell győznie ellenfelét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: