DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hill: Verstappen új ember lett

Az elmúlt hat versenyhétvége Max Verstappen hibáitól volt hangos, alaposan meg is kritizálták a hollandot. Kanadában új erőre kapott és az 1996-os világbajnok szerint teljesen újjászületett.

A monte-carlói első szabadedzéstől kezdve egészen a Kanadai Nagydíj időmérőjéig a Red Bullról szólt a Formula-1. Hol pozitív, hol negatív értelemben. Daniel Ricciardo az összes gyakorlást, az időmérőt és a futamot is behúzta a hercegségben, csapattársa viszont összetörte autóját a kvalifikáció előtt, sokadik hibáját elkövetve ezzel az idény során.

Az elmúlt két hétben kapott is hideget-meleget a sajtótól a fiatal holland, de Kanadában (a csütörtöki, lefejelős elszólását leszámítva) a teljesítményével válaszolt. Mindhárom szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult, az időmérőn ugyan nem lett első, de harmadik helyével is jócskán csapattársa, sőt még Lewis Hamilton előtt is végzett.

Max Verstappen ezúttal jó teljesítményével hívja fel a figyelmet


Óriási hatást tett pénteki és szombati produkcióival Verstappen az 1996-os világbajnok Damon Hillre, aki úgy érzi, egy megújult holland versenyzőt láthatunk, akit ugyan rosszul érintettek az utóbbi idők kritikái, de a jelek szerint megszívelte őket. „Kegyetlen, ahogy Max támadja a rázóköveket, nagy hatást gyakorol rám eddigi teljesítménye. Az autó úgy mozog a pályán, mint egy vonat a sínen, úgy tűnik, Max eggyé vált az autójával és ez a pálya fekszik neki” – kezdte elemzését Hill.

„Számomra úgy tűnik, Max új ember lett, monacói produkcióját már maga mögött hagyta. Gyors, hiba nélkül vezet, mindenféle dráma nélkül, de hatalmas elszántsággal és bizalommal az RB14 iránt. Úgy fest, Verstappen megfogadta az elmúlt hetek hibái után kapott tanácsokat és ez működik neki. Ahogy vezetésével itt, Kanadában az elmúlt hónap nehézségeire reagál, minden elismerésem az övé.”

„Lewis Hamilton viszont nem lehet elégedett Mercedesével. A szokásosnál sokkal többet kell küzdenie a kormánykerékkel, az első tengely nem tűnik a legjobbra beállítva. Monacóban a Mercedes elismerte, hogy a hiperlágy gumikkal komoly gondjaik adódtak, itt azonban nem érzem ugyanezt” – tette hozzá Damon Hill.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: