DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Red Bull és a Renault egyre inkább távolodik

Egyre kritikusabb hangon nyilatkozik egymásról az istálló és a francia gyártó, kezd elmérgesedni a viszony. Egyre inkább nő az esélye egy Red Bull-Honda-formációnak jövőre.

Bár hivatalos döntés még nem született (és lehet, hogy még hetekig nem is fog) arról, hogy a jövő esztendőtől melyik motorszállítóval folytatják a bikák, elnézve az elmúlt hetek nyilatkozatait, benne rengeteg kritikával a másik fél irányába, egyáltalán nem tűnik valószínűnek, hogy a tizenkét éve fennálló partneri viszony jövőre is folytatódik a Renault-val.

Christian Horner és Helmut Marko szinte hetente panaszkodik a jelenlegi motor gyengeségére és gyakori meghibásodására, ráadásul nemrég kiderült, hogy a Kanadában már bevetni tervezett, új erőforrást egyelőre vissza kell tartani, mert a tesztpadon túl gyakran robban le. Ez érinti a Red Bullon kívül a gyári istállót és a McLarent is.

Alig néhány napja hangzott el a Renault technikai igazgatójától, Cyril Abiteboultól, hogy nem kell nekik feltétlenül három csapat, a bikák menjenek, ha akarnak. Most újra megszólalt a francia szakember, ismét nem éppen a dicséret hangján.

„Az, hogy a Red Bull kritizálja a motorszállítót, ebben semmi új nincsen. 12 éve vagyunk a partnereik, négy bajnokságot nyertünk együtt, mégis folyamatosan csak kritikát kapunk tőlük. Már megszoktuk” – nyilatkozta Abiteboul az El Confidencial című lapnak.

Vajon jövőre jön a Honda a bikákhoz is, vagy folytatják a kényszerházasságot a Renault-val?


„Soha semmiből sem tanulnak, sosem érzékelik, hogy a sportban szükség lenne a lojalitásra és a szállítók melletti kiállásra. Amikor 2015-ös visszatérésünket terveztük, felajánlottuk a Red Bullnak, hogy alakuljunk át egy közös, gyári csapattá, de nem volt számukra vonzó az ötlet.”

„Idén is megvan a lehetőségük futamokat nyerni, ahogy Sanghajban tették és ahogy Bakuban is tehették volna, ha nem ütközik össze a két versenyző. Ha a Red Bull-lal elválnának útjaink, még mindig megmarad a McLaren, mint partneristálló, akiktől a versenyautók mechanikus részéről sokat tanulhatunk” – tette hozzá Abiteboul.

Egyáltalán nem úgy tűnik, hogy az energiaitalos istálló meghosszabbítja szerződését a Renault-val, akkor pedig marad a Honda, amely gyártóval a csapat már lassan két hete megkezdte a tárgyalásokat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: