DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Kétségkívül ők a mezőny legizgalmasabb párosa

Alig két éve, hogy csapattársak, de számtalan körömlerágós pillanatot okoztak már az F1-es rajongóknak: Egy csokorba gyűjtöttük Daniel Ricciardo és Max Verstappen összecsapásait.

Mintha csak most lett volna, de már két éve, hogy a Red Bull lecserélte a Milton Keynes-i mércét megütni nem képes Danyiil Kvjatot Max Verstappenre. Daniel Ricciardónak rögtön fel lett adva a lecke, hiszen vészesen erős csapattársat kapott az akkor még csak 18 éves holland személyében, aki ráadásul rögtön meg is nyerte első, nagycsapatnál futott versenyét Barcelonában.



Noha a Red Bull azóta sem tudott világbajnoki címre esélyes autót gyártani, a versenyzők hat győzelmet szereztek a gárdának, megspékelve számtalan hajmeresztő momentummal, kettejük rivalizálása pedig a vasárnapi, kettős kieséssel végződő Azerbajdzsáni Nagydíjon csúcsosodott ki. Talán a világsajtó is meglepődött, hogy a pilóták nem egymást hibáztatták a balesetet követően, és inkább a csapat vezetői, Christian Horner és Helmut Marko bosszankodott a történtek miatt, amely jól példázza, hogy milyen a kapcsolat kettejük között.

Éppen ezért nem túlzás kijelenteni, hogy ők ketten alkotják a mezőny talán legkiegyensúlyozottabb, egyúttal legizgalmasabb párosát. A Red Bull számára nem pusztán PR-fogás, amikor a futamok felvezető videóiban együtt ökörködik a két srác, a csapat alapelvének köszönhetően a pályán pedig mindig felfokozódik a hangulat, ha egymás mellé kerülnek.

Első összecsapásukra 2016-ban, Malajziában került sor: a futam második felében kanyarokon keresztül egymás mellett haladva, sportszerűen harcoltak a dobogós helyekért, melyből Lewis Hamilton kiesése után a győzelemért folyó csata lett. Daniel Ricciardo azonban nem adta könnyen a bőrét, és több mint két év után újfent a dobogó tetejére állhatott.

A 2017-es Kínai Nagydíj elején Verstappen lesipuskás manőverrel orozta el az ausztrál elől a második pozíciót, aki hiába próbálkozott visszaelőzéssel a futam hajrájában, csapattársa mögött futott a célba.

A Hungaroring hozta el kettejük első ütközését: Verstappen túlcsúszott a kettes kanyar csúcspontján, telibe trafálva Ricciardo autójának bal oldalát – az ausztrál a hármas kanyarban megpördült, és nem tudta folytatni a versenyt. „Az volt, akire gondolok?” – tette fel a kérdést a perthi a csapatrádióban. „Igen” „Kib***ott vesztes” – replikázott az idősebb Red Bull pilóta.

Nem túlzás azt állítani, hogy Max Verstappen számára eddig nem alakult fényesen a 2018-as szezon: Ausztráliában megpördült, Bahreinben balesetet szenvedett az időmérőn, majd a versenyen ütközött Lewis Hamiltonnal, Kínában pedig Sebastian Vettelt lökte ki. Ugyan Azerbajdzsánban nem álltak közel a győzelemhez, erős pontszerző pozíciókat szerezhettek volna – hasonló sebességük miatt ráadásul szinte végig egymás közvetlen közelében autóztak.

Ricciardo többször is próbálkozott előzéssel, ám Verstappen mindig megakadályozta azt – egyszer össze is értek kerekeik az első kanyarban. Amikor egy remekül elkapott szélárnyék végül sikert szült az ausztrál számára, a bokszkiállásokat követően újfent visszaesett a holland mögé – hogy aztán a 40. körben felöklelje őt a célegyenes végi féktávon.

Így került kukába a 4-5. ötödik hely a Red Bullnál, ám hiába hívták őket nyilvános bocsánatkérésre, ne legyenek illúzióink afelől, hogy Barcelonától megszűnik kettejük küzdelme – ennek pedig mi örülhetünk a legjobban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: