DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hülkenberg: Lenyomjuk a Porsche spái rekordját!

A Renault pilótája szerint a Porsche minden gratulációt megérdemel azért, mert a "felszabadított" LMP1-es autójával F1-es rekordot döntött Spában, de ez csak az idei Belga Nagydíjig lesz csúcs.

Ahogy arról már mi is beszámoltunk, a hosszútávú-világbajnokság csúcskategóriájától visszavonuló Porsche egy egyedülálló projektbe fogott: a WEC korlátozó szabályaitól megszabadított LMP1-es autójával "turnézik" és igyekszik az aktuális pályacsúcsokat megdönteni. Ez Spában sikerült is, Neel Jani bő tizenkét másodperccel volt gyorsabb a WEC 2017-es pole-pozíciós idejénél, sőt, közel nyolc tizeddel Lewis Hamilton F1-es rekordját is megdöntötte.

"Szerintem amikor elérünk Spába idén, leromboljuk azt a rekordot" - idézi a RaceFans Nico Hülkenberget, a Renault Formula-1-es pilótáját. "Szerintem ez egy kiváló projekt és nagyon jó lenne, ha vezethetném azt az autót, de a Renault-val való szerződésem miatt ez elég nehézkes lenne" - tette hozzá a német, aki szerint csak az ideii Belga Nagydíjig lesz meg Jani rekordja.

Hülkenbergnek van tapasztalata LMP1-es autóval, hiszen 2015-ben éppen a Porsche színeiben tudott nyerni Le Mans-ban, de még nála is relevánsabb személy ebben az ügyben Brendon Hartley, aki többszörös WEC-világbajnokként érkezett meg tavaly a Formula-1-be - éppen a Porsche csapatától. "Tudom, hogy milyen erősen korlátozzák az autókat a WEC-ben, hogy lassabbak legyenek, szóval azt azért mindannyian sejtettük, hogy jóval több teljesítményt lehet belőle kihozni. A nagy elektromos motor nagyon le volt szabályozva eddig, illetve tudom, hogy növelték a leszorítóerőt, használtak DRS-t, stb. Ezzel együtt nagyon impresszív köridő" - mondta erről Hartley.

A megdöntendő idő tehát 1:41,770, a visszavágásra, az új csúcs felállítására pedig augusztus utolsó hétvégéjén lesz esélye az F1-es mezőnynek. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: