DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Csak a hűtésen nyolc tizedet veszít a Williams

Nem sikerült tökéletesen lemásolni a Mercedes rendszerét, egy nagyon lényeges problémát nem tudott megoldani a grove-i istálló, amellyel rengeteg időt veszít.

Azt már az előszezoni tesztek során is láthattuk/hallhattuk, hogy agresszív áttervezésen esett át a Williams autója az idei szezonra, Paddy Lowe a Mercedesnél megszerzett tapasztalatait felhasználva igyekezett abba az irányba vinni a fejlesztést, ami a világbajnok istállót jellemezte. A változtatások azonban borzalmasan sültek el, a csapat jelenleg az erősorrend végén található és három futam után egyedüliként áll nulla ponttal.

A német Auto Motor und Sport szerint a problémák középpontjában a hűtési problémák állnak. A Williams elég egyedi aerodinamikával készült 2018-ra, ami tovább rontotta az amúgy is rosszul működő, Mercedesről koppintott hűtési rendszert, így pedig minél melegebb van, annál inkább szenved az istálló - ez Bahreinben jelentkezett leginkább, Kínában egy fokkal már jobb volt a helyzet.

williams2018dppi



A Mercedes rendszerét egy az egyben nem sikerült átvenni, bizonyos részeken melegebbek az alkatrészek, mint máshol, így van, ahol vállalhatatlanul melegszik az autó - emiatt extra hűtőnyílásokat kellett létrehozni és ez tovább rontotta az aerodinamikai hatékonyságot. Egy Williams-mérnök szerint csak ezen az egy problémán nyolc tizedmásodpercet buknak körönként, ha sikerülne megoldani a hűtést, azonnal ennyit gyorsulnának.

Persze az autó ettől még továbbra is nehezen vezethető maradna, amelyen Lowe bevallása szerint nem segít az sem, hogy a Stroll-Szrotkin páros finoman szólva is tapasztalatlan a vezetést és a fejlesztést tekintve is. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: