Melbourne-ben alaposan felforgatta az eseményeket a biztonsági autós időszak, néhányan nyertek vele, néhányan pedig rajtavesztettek. Az élen is változás történt, a korábban magabiztosan vezető Lewis Hamiltonnak szerencsétlenül jött ki a (virtuális) biztonsági autó, így Sebastian Vettel a harmadik helyről az élre ugrott előre.
Szintén jól járt az eltérő stratégiával Fernando Alonso is, aki a McLarennel jó ideig a tizedik helyen autózott, a Haasok kiesése után nyolcadik lehetett volna. A szerencsés bokszkiállás után azonban az ötödik-hatodik helyre csatlakozott vissza. Eleinte úgy tűnt, hogy hajszállal Verstappen mögé érkezett vissza. Az említett eset ide kattintva nézhető vissza.
Végül azonban a versenyigazgató a Red Bullnak jelezte, hogy a mérési ponton a spanyol volt egy tizedmásodperccel előrébb, így a holland igyekezett visszaadni a pozíciót. Mivel a McLarent egy ideig még nem tájékoztatták erről, így Alonso sokáig értetlenkedve fogadta Verstappen karjelzéseit.
Később magyarázatot adott a tétovázásra. „Láttam Max karjelzéseit, hogy azt akarja, előzzem meg őt. De azt gondoltam, ez talán csak egy trükk és nem akartam bedőlni neki. Háromszor is megerősítést kértem a csapattól, hogy valóban előzhetek” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok.
„Max különösen agresszív tud lenni az előzési manővereinél, az apró trükkjei miatt feltétlenül jobb, ha előtte megerősítést kérek a mérnökömtől” – tette hozzá Alonso, aki így előrelépett az ötödik pozícióba, amit a leintésig meg is tudott tartani.