DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Öt ellenféllel is számol a Mercedes

A Ferrarit és Red Bullt változatlanul fő fenyegetésnek tartja a címvédő istálló, de Toto Wolff három másik csapatot is nevesített. A halóról is elmondta nem épp hízelgő véleményét.

Negyedik világbajnoki címét szerezte 2017-ben a Mercedes, de nehezebb dolga volt, mint az előző években: a szezon nagy részében a Ferrari, egyes versenyeken pedig a Red Bull izzasztotta meg a német istállót. Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója nem gondolja, hogy a két rivális csapat közül bármelyiket le szabadna írni, mielőtt a szezon elkezdődött – ráadásul újabb lehetséges ellenfeleket is felsorolt:

„Ha tavaly ilyenkor feltették volna nekünk ugyanezt a kérdést, akkor a Red Bullt és Ferrarit mondjuk” – nyilatkozta Toto Wolff a Mercedes silverstone-i médianapján, melyen debütált a nyilvánosság előtt a csapat 2018-as kihívója, a W09. „Nagyon veszélyes lenne már a szezon kezdete előtt csökkenteni a lehetséges ellenfelek számát.”



„A Ferrari nagyon erős, a Red Bull is nagyon erős. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan szerepel a McLaren a Renault motorjával. Arra is, mekkorát lépett előre a gyári csapatuk. A Williams pedig nagyon radikális irányba ment el” – kiáltotta ki lehetséges veszélyforrásnak a McLaren, Renault és Williams istállókat.

„Igyekeztük megőrizni azt, ami az autó sebességét adta, ugyanakkor még több megbízhatóságot találni” – beszélt a szemmel láthatóan W08-on alapuló versenygép fejlesztéséről. „A koncepciók nagyon eltérnek más csapatokétól. Lehet vizsgálni a megoldásokat, de az elmúlt években hűek maradtunk tervezési filozófiánkhoz, és erre építkeztünk.”

A W09 egyik ismérve a halo, amely a szezontól fogva kötelező kelléke a Formula-1-es autóknak. Wolff mindenkit biztosított afelől, hogy nem híve a megosztó eszköznek: „Ha adnak egy láncfűrészt, azzal fogom levágni” – mondta a jelen levő újságíróknak. „Figyelnünk kell a versenyzők biztonságára, de amit felszereltünk, esztétikai szempontból nem vonzó. Tennünk kell valamit, és jobban kinéző megoldással kell előállnunk. Nagy tömeg kerül az autó tetejére, ami miatt a tömegközéppont jelentősen eltolódik. Tényleg meggyőzők a statisztikák, hogy egy buszt lehetne rátenni, de ez egy Formula-1-es autó.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: