DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Tempó terén jó úton a Honda?

Az utóbbi időszakban többször is villantott a McLaren-Honda olyan pályákon is, ahol fontos a lóerő. A megbízhatósággal viszont újra komolyabb gondok akadnak. Mégis jó irány ez a japánoktól?

Az év eleji egészen pocsék kezdést követően a McLaren-Honda lassacskán előbb a középmezőny tagjává vált, majd tempóban már önerőből is képes lenne a pontszerzésre a wokingi istálló. Ez hasonló arányban köszönhető a kasztni nagyfokú sikeres fejlesztésének, valamint a japán motor megerősödésének.

A végsebességben ugyan még mindig elmarad a Honda a rivális erőforrásoktól, ám vezethetőségben és egyéb szegmensekben már felveszi velük a versenyt. Ugyanakkor a megbízhatóság ismét katasztrofális, szinte nem telik el úgy versenyhétvége, hogy ne romolna el valamelyik McLaren motorja. Emiatt pedig a korábbi cserék miatt mindannyiszor a rajtrács vége jut a wokingiaknak. Mexikóban is ez a sors vár mind Fernando Alonsóra, mind Stoffel Vandoorne-ra.

„A pénteki edzéseknek mindkét pilótánk új motorral vágott neki. Fernando erőforrását az Austinban tapasztalt MGU-H meghibásodás miatt kellett cserélni, Stoffel esetében inkább stratégiai okokból frissítettünk, hogy lehetőleg Brazíliában és Abu Dhabiban mindkét versenyhétvégét biztosan végigbírja mindegyik komponens” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa, a Honda főmérnöke és F1-es projektjének vezetője.

Ha újra megtalálja a megbízhatóságot is a Honda, jól jár jövőre a Toro Rosso


„Fernando mindkét edzésen teljesítette a tervezett programot és bár a nagy tengerszint feletti magasság miatt komolyabb hátrányra számítottunk, rendkívül versenyképesnek mutatkozik. Stoffelnél biztosra mentünk, mert az adatok egy lehetséges hibát jeleztek az FP1 elején, így inkább kicseréltük az erőforrást újfent. A hiba azonban minimális volt, a motornak semmi baja, így délután folytathatta a programot. Nagy kár, hogy vasárnap mindkét autónk a rajtrács végéről startol, emiatt inkább a hosszú etapokra fókuszálunk szombaton. A versenyen bármi történhet, de nagyon biztató tempóval jelentkeztünk” – tette hozzá a japán szakember.

Ha a Honda ki tudja küszöbölni a megbízhatósági gondokat, jövőre újra tényezővé válhatna a Formula-1-ben, mivel a tempó terén óriásit fejlődött az erőforrás (bár még mindig utolsó). Azerbajdzsánban a gyorsabbik McLarennel Alonso még közel négy teljes másodpercet kapott szinte minden edzésen körönként, ehhez viszonyítva a 0,7 másodperc lemaradás megsüvegelendő javulás a kasztni sikeres fejlesztése mellett is. Ha a fejlődési ütem így folytatódik, 2018-ban már teljesen felzárkózhatnak a japánok. A probléma az, hogy a megbízhatóság azonban az utóbbi hetekben megint törékeny, így pontokban ez nem igazán jelentkezik, ezen sokat kell még dolgoznia a Hondának.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: