DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mégsem lehet túl jó ötlet az új motorszabály

Szakemberek egy csoportja jelenleg is azon dolgozik, hogy a 2021-től bevezetendő új szabályok minden fél akaratát kielégítsék, ám a Haas csapatfőnöke kételkedik a következő generációs erőforrások egyszerűségében.

Egyelőre még nem lehet tudni, hogy az F1-es mezőny milyen motorokat fog használni négy év múlva, elképzelésekből azonban nincsenek híján a mérnökök: olcsóbb, hangosabb, kevésbé bonyolult erőforrásokat szeretnének majd az autókba, könnyítve az ügyfélcsapatok terhein, más gyártók bevonása céljából, valamint a rajongók újabb megnyerése miatt. Különösen a Red Bull volt hangadó ezen a téren, hiszen a Milton Keynes-iek olyan független gyártókat szeretnének visszahívni az F1-be, mint a Cosworth, vagy az Ilmor.



Günther Steiner, a Ferrari erőforrásait használó Haas csapatfőnökének azonban kétségei vannak a követendő úttal kapcsolatban. „Az biztos, hogy egyszerűbbnek kell lenniük” - idézte az olaszt a Motorsport-Total. „De nem volt tervben, hogy a mostani motorok ilyen bonyolultak lesznek, így azt sem lehet tudni, hogy a következő erőforrás nem lesz-e ugyanilyen, csak éppen másképp.

A szakember azért is kételkedik, mert semmi konkrétumot nem lehet tudni a 2021-es előírásokkal kapcsolatban. „Nem tudom, mennyire valós az egész, hiszen még nem ismerjük az új motorszabályokat. Ráadásul egy független gyártó képes lesz-e úgy szembeszállni a problémákkal, mint azt a Hondához hasonló nagy cégek teszik” - mondta Steiner, majd kitért csapata jelenlegi partnerére. „A kapcsolatunk remek a Ferrarival, hosszú távú szerződésünk van velük, és nem gondolunk tovább, mert ki tudja, mi jön még.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: