DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Az Aston Martin saját F1-es motort akar

Hétfőn jelentették be, hogy az Aston Martin lesz a Red Bull névadó szponzora 2018-tól, most pedig már saját Formula-1-es motorról beszélnek. Itt a Red Bull hosszú távú megoldása erőforrások terén?

Rengeteg szóbeszéd kering a Red Bull jövőjéről az utóbbi hetekben, főleg, ami az erőforrást illeti. Abban szinte minden forrás egyetért, hogy a bikák és a Renault viszonya alapjaiban inog, így nagy valószínűséggel 2018 után nem folytatódik a közel tíz éve fennálló kapcsolat a két vállalat között.

A legvalószínűbb folytatásnak a Hondával való szövetséget gondolják a Formula-1-es szakértők, valószínűleg ezért ment bele a Red Bull, hogy fiókcsapata, a Toro Rosso a Honda erőforrásaira váltson jövőre, annak ellenére, hogy jelenleg a négy közül a leggyengébb és legmegbízhatatlanabb egységeket a japánok gyártják.

Nagyon szoros a Red Bull - Aston Martin együttműködés


Ennek ugyan nem mond ellent, de az Aston Martinnal kapcsolatos legfrissebb hír a hosszú távú, Hondával való együttműködést kétségessé teszi. A Red Bull jövő évi névadó szponzora ugyanis eddig is technikai együttműködésben állt az istállóval, a 2021-től esedékes új motorszabályok bevezetésével pedig motorszállítóként is szeretne beszállni, de csak ha a feltételek számára megfelelők.

Az Aston Martin elnöke, Andy Palmer szerint vállalata független motorszállítóként beszállna a Formula-1-be, ha a 2021-től bevezetendő motorszabályozás tetszik a cégnek. Ezután nem nehéz elképzelni, hogy a jövő évtől Aston Martin Red Bull néven induló bikák lennének a kedvezményezettek az erőforrások szállításakor.

„2021-re jó eséllyel változnak a motorszabályok a Formula-1-ben. Motorgyártók vagyunk, ha úgy változnak a regulák, hogy az tetszik majd nekünk – tehát a költségek lecsökkennek olyan mértékben, hogy az a hozzánk hasonló vállalatoknak megengedhető lesz -, mindenképpen szeretnénk F1-es motort gyártani” – idézi Palmert a Formula1.com.

Behozza-e az Aston Martin a Formula-1-be a szép zöld színét?

„Független motorszállítóként kívánunk megjelenni a száguldó cirkuszban, kiemelt partnerünkkel, a Red Bull-lal. Ma még csak szponzorok és innovációs partnerek vagyunk, valószínűleg ez szorosabb lesz, de ez attól függ, az F1 milyen irányt vesz" - tette hozzá az igazgató.

Az Aston Martin és a Cosworth egyik fő feltétele egyébként a belépéshez az, hogy a motorokkal kapcsolatos költségek jelentősen csökkennek, ahogy az erőforrások jelenlegi igencsak bonyolult felépítése is jóval egyszerűbbé válik majd. Ha bejön az, amire a szakértők többsége számít ezek után, akkor a Red Bull a Honda erőforrásaira vált 2019-től két éven át, majd 2021-től jöhet az Aston Martin. Hogy ebből mi valósul meg, még nem tudhatjuk, ahhoz még éveket kell várnunk.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: