DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Játékosokkal tesztelnék az F1 új szabályait

Érdekes javaslattal állt elő a Liberty Media alkalmazásában a Formula-1 vonzóbbá tételén dolgozó Ross Brawn, amellyel azt szeretné biztosítani, hogy a jövőben ne az éles bevetés után derüljön ki, ha egy-egy új szabállyal mellényúlt a sport.

Mint minden nagy versenysorozat, úgy a Formula-1 is igyekszik terjeszkedni a virtuális világ felé, így hamarosan a királykategória is elindíthatja a saját hivatalos virtuális bajnokságát, amelyben az rFactorban és más platformokon otthonosan mozgó játékosok szállhatnak versenybe egymás ellen. Brawn azonban más módot is lát ezen egyre népesebb közösség mozgósítására, amely révén az F1 közvetlenül is sokat nyerhetne. A szakember legújabb ötlete szerint a sportban tervezett szabályváltozásokat először ezekben a virtuális rendszerekben kellene letesztelni, a játékosok visszajelzéseit pedig figyelembe vennék, mielőtt élesben is bevetnék a tervezett újításokat.

5067ee66e55125be6e33c248f4a9d4a2



Az F1-et a közelmúltban is sok kritika érte amiatt, mert kellő körültekintés nélkül vezettek be néhány olyan szabályt, amelyek a valóságban működésképtelennek bizonyultak: a legjobb friss példa erre a tavalyi szezon elején nagyot bukott új időmérős rendszer.

„Ha például megváltoztatjuk az autók aerodinamikai tulajdonságait, amit feltöltünk a játékok rendszerébe, ők elmondhatnák nekünk, hogy ezáltal javult vagy romlott-e a versenyzési élmény” - beszélt Brawn arról, hogyan hasznosítaná a profi játékosok tudását. „A virtuális versenyzés világa nincs olyan nagyon távol a csapatok által használt szimulátorokétól. Tulajdonaképpen sok csapat is a játékiparból kölcsönzött szoftverekkel igyekszik a pilóta számára valóságosabbá tenni a szimulátoros vezetést.”

Brawn szerint ez a módszer kulcsfontosságú lehet abban, hogy a Formula-1 megtalálja a választ az évszázad legnagyobb kérdésére: hogyan lehet szoros, izgalmas versenyeket létrehozni mesterséges, „erőltetett” megoldások bevetése nélkül.

„Jelenleg azt próbáljuk megérteni, mitől is lesz jó egy verseny” - fektette le a kiindulási pontot Brawn. „Biztosan nem csak az előzések miatt, hiszen egy előzések nélküli verseny is lehet nagyszerű. Ha például két autó a futam nagy részében csatázik egymással, egyetlen megkerülésre sincs szükség ahhoz, hogy remek élményt kapjunk. Az autók egymáshoz való közelsége viszont fontos szerepet játszik ebben.”

„Igyekszünk minden létező információt összegyűjteni az F1-ben, hogy képet kaphassunk arról, mi kell a jó versenyekhez, mi kell a pályán kialakuló csatákhoz, és mely pályák produkálnak rendszeresen jó versenyeket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: