DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mercedes: A digitális világban is bajnokok akarunk lenni

Az F1 új tulajdonosa nagy kedvvel vetette bele magát az internet adta lehetőségekbe, ehhez pedig nagyszerű partnerre leltek az elmúlt három év világbajnokában.

Noha már Bernie Ecclestone vezetése alatt is voltak előrelépések a közösségi médiában, a Liberty Media szerepvállalásával kezdődött meg az igazi, 21. századi tartalomszolgáltatás: edzés- és videoösszefoglalók, retro-összeállítások, pilótaportrék, nem beszélve a valós idejű adatokról a különféle felületeken. Sőt, a pilóták és a csapatok szabadon készíthetnek kisebb videókat a bokszban és a paddockban, amelyre idén eddig nem volt lehetőségük.



„Úgy vélem, hogy eddig frusztráció uralkodott ezen a téren, hiszen a pilótáknak nem volt meg a szabadságuk. Ők azonban példaképeknek, és hősöknek számítanak a rajongók számára” – vélekedett az F1 vezérigazgatója, Chase Carey az FIA Sportkonferenciáján Genfben. A mellette helyet foglaló Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója nagyon örül neki, hogy a sportág ilyen megközelítést tanúsít a közösségi média iránt.

„Három, vagy négy évvel ezelőtt felismertük, hogy ha világbajnokok akarunk lenni a pályán, akkor a digitális világban is azzá kell válnunk. Elég intenzíven belevetettük magunkat ebbe, Facebookon, YouTube-on, Instagramon és Twitteren, és évről évre fejlesztjük. Marketingeszközökként tekintünk ezekre, egy lehetősége hogy kapcsolatba kerüljünk a rajongókkal, hogy olyan elérhetőséget adjunk nekik, melyre korábban nem volt alkalmuk.”

„A közönségünk hihetetlen mértékben nőtt, figyelembe véve, hogy bizonyos szempontból rétegsportnak számítunk. Nem vagyunk jelen komolyan az USA-ban, nagy potenciállal rendelkezünk Kínában. Ott vagyunk a világ húsz legnagyobb sportcsapata között, ami digitális jelétünket illeti – ez hatalmas eredmény.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: