A csúcssebesség általában nem a legfontosabb a hercegségben, a csapatok sokkal inkább a minél nagyobb leszorítóerőre fókuszálnak. Ha nem nagy a lemaradás, akkor szinte mindegy 5-8 km/h eltérés, mivel előzni szinte lehetetlen. A Rascasse és a Ste Devote kanyarok között így is megközelítették a 300-at a mérési ponton.
Érdemes összevetni ezeket a számokat a többi pálya átlagos értékeivel, ugyanis nagyjából 40-50 km/órával gyengébb a csúcssebessége mindenkinek, mint a tipikus Formula-1-es helyszíneken. De nincsenek hosszú egyenesek és az autók szárnya is nagy leszorítóerőre van állítva.
A McLaren-Honda ugyan elmozdult az utolsó helyről, de így is a lista alján található Button és Vandoorne is, a kisebb végsebességű pályán is több, mint tízzel lemaradva az elsőtől. De a csúcssebesség nem számít túl sokat, a hatodik helyen végző Carlos Sainz például csak a 18. legjobb végsebességgel bírt, még egy Honda is megelőzte. A Toro Rosso egyébként is nagyon versenyképes volt ezen a pályán, Sainz különösen remekelt.
Két Mercedes-motoros autó a lista élén, de ez a két Force India. Ocon 292,7-tel bérelte ki az első helyet, de még az ötödik Massa is 290 felett teljesített. Az első ötből négy motor a német gyártóé, de ennél is beszédesebb, hogy mind a hat Mercedes-erőforrással szerelt autó (Mercedes, Force India, Williams) az első nyolcban végzett. A dobogóra azonban nem került egyikük sem, hanem két Ferrari és egy Renault-motoros versenyautó került pódiumra.