A Formula-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint a mérések egyértelműen igazolják, hogy egyedül a Honda motorjai vannak komolyabb lemaradásban, a Mercedes, a Ferrari és a Renault közel egy szinten állnak, 0,3 másodpercnél kisebb különbségre egymástól. Ez pedig egybecseng az FIA korábban megfogalmazott kívánalmaknak.
Nem sokkal korábban Sergio Perez, a Mercedes-motoros Force India pilótája szintén hasonlóan nyilatkozott, hogy a német erőforrásnak már nincs előnye, mert a Ferrari utol is érte és a Renault is nagyon közel van. Dr. Helmut Marko, a Red Bull igazgatója ezzel kicsit sem ért egyet a Renault erőforrásai tekintetében.
„Valószínűleg a kivezető és levezető körökben lehet ez igaz” – vágott oda az FIA-nak Marko komoly szarkazmussal. „Az, hogy Perez szerint a Renault elkapta a Mercedest motorerőben, minden bizonnyal azért van, mert a Renault gyári istállójával legutóbb Bahreinben Nico Hülkenberg gyorsabb volt nála” – folytatta éles véleményformálását Helmut Marko.
Charlie Whiting, a Formula-1 versenyigazgatója azonnal reagált is Marko panaszáradatára. „Mindannyian egyetértettek vele, elfogadták és aláírták, hogy a méréseknek ez lesz a módszere, amivel jelenleg dolgozunk, minden gyártó egyetértett. A négy erőforrásgyártó leült és hosszú órákon át tárgyalta meg és végül állapodott meg ebben a komplex metódusban” – vágott vissza Whiting a megkérdőjelezésre.
Whiting kiemelte azt is, hogy nagyjából egy éve állapodtak meg ebben a módszerben, mindenki számára ismert volt, hogy történik a mérés. Ezek pedig az eredmények.