A wokingi istálló mindössze 424 tesztkört teljesített nyolc nap leforgása alatt. Összehasonlításképp, a legtöbbet futó Mercedes 1096 körnél állt meg, ez is mutatja a Honda folyamatos teljesítmény- és megbízhatósági gondjait. Alonso nyíltan oda is vágta a véleményét az erőforrásról, hogy annak se ereje, se megbízhatósága nincsen. Az MCL32 képtelen volt egymás utáni 15 kört teljesíteni, ráadásul mindössze a Saubernél lett gyorsabb a legjobb ideje.
Az AS kérdésére, miszerint az autóik be tudják-e fejezni az első versenyt, Boullier csapatfőnök annyit mondott: „Hát remélem, de sajnos nem tudom!” Azt is hozzátette, hogy jóval több problémájuk van, mint amire számítottak. „Tudtuk, hogy lesznek bajaink, de, őszintén szólva, ennyire sokra nem számítottam. Keményen dolgozunk azért, hogy minél inkább lecsökkentsük a problémáinkat és jelentősen gyorsuljunk is” – ismerte el Eric Boullier.
Korábban nyilatkozta a francia szakember, hogy ezek a gondok nem 1-2 nap alatt megoldhatók, a Honda F1-es projektvezetője, Yusuke Hasegawa sem érzi úgy, hogy gyors megoldás születik. Boullier viszont így is derűlátó maradt. „Nagyon ambiciózus céljaink vannak, nem adjuk fel! Folyamatosan fejlesztjük a karosszériát, a leszorító erőn és a felfüggesztésen is javítunk, és így tovább, amin csak tudunk. Ez az autó mindenképpen jó alapokkal rendelkezik, a hátrányunkat fokozatosan be fogjuk hozni. Már Ausztráliára is javulni fogunk” – tette hozzá a csapatfőnök bizakodóan.
„Nem tudom, hogy a Honda erőforrás felveszi-e a harcot a rivális Ferrarival, Renault-val és Mercedesszel, de ha sikerül, akkor nekünk igen jó csomagunk van, versenyképesek leszünk. Az egyetlen megoldás a lehető legkeményebben dolgozni, hogy ezt az új koncepciót életre keltsük. Az idő a legnagyobb bajunk, ezeket a javításokat ugyanis Januárban kellett volna végrehajtanunk és nem márciusban. Sokat tettünk azért az elmúlt két évben, hogy újra az élre kerüljünk. Most valami óriási mérnöki erőfeszítésre lenne szükségünk” – zárta elemzését Boullier.