DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Problémák az Orosz Nagydíj körül

Bár az Orosz Nagydíjnak egészen 2020-ig van szerződése az F1-gyel, a futam jövője magánkézben lévő cégek befektetési hajlandóságán múlik.

A világ legnagyobb országa 2014-ben került fel a Forma-1 térképére, az érdeklődés azonban hamar alábbhagyott, és tavaly a korábbi évekhez képest jelentősen csökkent a Szocsiba kilátogatók száma – annak ellenére, hogy közvetlenül a futam előtt az oroszok egyetlen F1-es pilótája, Danyiil Kvjat dobogóig jutott Sanghajban.

Bár az F1-es futam az orosz állam és Vlagyimir Putyin töretlen támogatását élvezi, a Rambler hírügynökség szerint az Orosz Nagydíj jövője szinte teljes egész érdekében magánbefektetőktől függ. A kormányzat ugyanis jelentősen meg szeretné nyirbálni a versenyre szánt, közpénzből származó támogatást, így nagyobb pénzügyi felelősség lenne a privát kézben lévő cégek vállán.



Oroszország miniszterelnök-helyettese, Dimitrij Kozak megerősítette, hogy mely vállalatok fizetik a fekete-tenger parti futam rendezési díját. „A hozzájárulást a Lukoil, a VTB, a Rusal, valamint több más, körülbelül tíz cég fogja fizetni” – mondta az orosz. Annak idején még Bernie Ecclestone ütötte nyélbe az üzletet Szocsival, ám könnyen lehet, hogy a Liberty Media hatalomátvételével Vlagyimir Putyin lelkesedése is lelohad a Forma-1 iránt.

Az eddigi három Orosz Nagydíjon a Mercedes megállíthatatlannal bizonyult: 2014-ben és 2015-ben Lewis Hamilton, tavaly pedig Nico Rosberg győzedelmeskedett a korábbi olimpiai parkban kialakított versenypályán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: