DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Jó esély van az erősorrend felborulására az F1-ben

Pat Symonds 2017-ben már külső szemlélőként fogja figyelni, hogyan válnak be (avagy sem) az új szabályok, s mivel végigkövette a Williams új autójának megalkotását, némi étvágygerjesztővel is szolgált a rajongóknak az új szezon előtt.

A 2017-es évad előtti legnagyobb változás az aerodinamikát érintette: az autók várhatóan agresszívabb kinézetűek lesznek, a Williams decemberben elköszönt technikai igazgatója, Pat Symonds pedig úgy véli, minden okunk megvan arra, hogy szemet gyönyörködtető gépeket várjunk az autóbemutatókon. „Szerintem remekül néznek ki az autók” – nyilatkozta a brit szakember a Motorsport.com-nak. „Korábban amiatt aggódtam, hogy túl retro lesz az autók külseje, de nem, nekem nagyon tetszenek. Mindemellett sikerült kiküszöbölnünk bizonyos esztétikai hiányosságokat is, elkerülve az olyan szörnyű megoldásokat, mint amilyeneket például 2012-ben láttunk” – utalt Symonds a lépcsős orrkúp-megoldásokra.



A brit szerint komoly esély van arra is, hogy megtörjék a Mercedes egyeduralmát a Forma-1-ben. „Ami a versenyzést illeti, egyelőre nehéz megmondani, hogy mi fog történni, de szerintem nagy az esélye annak, hogy megváltozzanak az erőviszonyok. Szerintem ez nagyon jó, afféle újraindításról van szó. Már csak azért is, mert a Mercedes nagyon ellenkezett bármiféle változással szemben.” Symonds kitért az előzésekre is, melyeket az utóbbi hetekben sokan citáltak, sajnos negatív kontextusban. „Azt mondták, hogy az autók legyenek öt másodperccel gyorsabbak, de semmilyen racionális érv nem támasztotta alá, hogy miért.”

A szakember úgy véli, Ross Brawn sportszakmai iránymutatásával sokkal okosabb lesz a tervezés a Forma-1-ben. „Remélem, hogy ha más nem, legalább egy stratégia lesz a Forma-1-ben. Persze ott van a Stratégiai Csoport, de ők sokszor nem is értik, miről van szó. Remélhetőleg ezentúl a dolgok alaposabban át lesznek gondolva, ennek köszönhetően pedig meg lehet határozni, hogy hol szeretnénk lenni a jövőben. Én mindig hároméves tervek alapján dolgoztam, de folyamatosan formálgattam őket, és megnéztem, mi használható a továbbiakban, és mi nem. Az F1-nek valami hasonlót kellene csinálnia, de az összetettség miatt három helyett inkább öt évben gondolkozva.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: