Sokan sok mindenről beszéltek már a 2017-es Formula-1-es autók vezetésével kapcsolatban, de most a McLaren-Hondánál igyekeztek alaposabban is elmagyarázni, hogy mire lehet majd számítani. A főbb változás természetesen a sokkal nagyobb leszorítóerő, ami nagyobb kanyarsebességet, nagyobb tapadást és a pilótákra nehezedő nagyobb erőhatásokat eredményez.
Először is tehát keményebbek lesznek a kanyarok a versenyzők számára, ugyanakkor jó pár helyen már nem számít majd kanyarnak, ami eddig igen. "A mérnökök úgy határozzák meg a kanyart, hogy az egy olyan pont, ahol a pilótának el kell vennie a gázt és át kell vezetnie rajta az autót. Azonban ha csak a kormányt mozdítja meg, de padlógázt ad, akkor az igazából egyenesnek számít. Az idei autókkal jó pár tavalyi kanyar egyenessé fog válni" - mondta Tim Goss, a McLaren technikai igazgatója.
Stoffel Vandoorne, a csapat pilótája például a barcelonai hármas kanyart emelte ki, ahol lehet, hogy most padlógázzal lehet majd fordulni. "Szerintem minden kanyartípus gyorsabbá válik, ami eddig gyors volt, az most padlógázas lesz, ami közepes volt, az most gyorssá válik, bár a lassúak valószínűleg maradnak hasonlók" - mondta Vandoorne.
A gyors kanyarok kiegyenesítésében szerepet játszhat az is, hogy a nagyobb leszorítóerő és a szélesebb abroncsok miatt alacsonyabb végsebességre lesznek képesek az autók