DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Vandoorne már most kritizálja az F1-et

A McLaren tehetsége szerint Alonso a legkomplettebb F1-es pilóta és örül, hogy a csapattársa lehet, de a sportág szabályaival kapcsolatban akad kifogása egyetlen futam után is.

Sokat vár a McLaren Stoffel Vandoorne-tól, a belga tehetséget egyenesen a jövő Sennájának nevezte Zak Brown - sem ez, sem az a tény, hogy Alonso csapattársaként kell helytállnia, nem csökkenti a rá nehezedő nyomást. Vandoorne mindenesetre tavaly már letette a névjegyét: a spanyol sérülése miatt beülhetett az autóba egy versenyhétvége erejéig és rögtön pontot is szerzett. 

"Ahhoz éppen elég volt, hogy megunjam" - mondta Vandoorne az Autosportnak a tavalyi szezonjáról, amikor főleg szimulátorozással töltötte az idejét. "Persze hasznos is volt abból a szempontból, hogy megtanultam a pályákat és együtt dolgozhattam a csapattal, próbálgattuk a beállításokat, de néha amikor csak körözöl egy olyan helyen, mint mondjuk Barcelona, úgy érzed, hogy túl sok a jóból. Olyankor azt kell mondani, hogy jó, megcsinálom, mert ez értékes a csapat számára."

vandoorne



A kapcsolata Alonsóval mindenesetre eddig kifogástaslan. "Persze ezt könnyebb megőrizni addig, amíg nem egymás ellen harcolunk, de jó volt látni, hogy Fernando hogyan menedzseli a csapatot, hogyan készül a hétvégékre. Ő a legkomplettebb pilóta a Formula-1-ben, minden körülmények között jól teljesít és ahányszor csak kimegy a pályára, megvan a tempója. Szóval örülök, hogy ő lesz a csapattársam."

Bár még csak egy futamot teljesített, a szabályokról megvan a véleménye. "A legrosszabb dolog a büntetés, mert nem egyformán osztják őket, minden hétvégén másképp. Minden megbeszélésen ugyanaz a probléma vetődik fel és a végén nem tudják a pilóták, hogy mit lehet és mit nem. Jobb lenne, ha csak engednének minket versenyezni, mert mind felnőttek vagyunk, nem akarjuk egymást összetörni, ráadásul ha letörsz egy szárnyat, vége a futamodnak."

"A másik ilyen a pálya. Ha hibázol, az kerüljön időbe és egy kavicságy sokkal inkább ezt okozza, mint egy aszfaltos bukótér. Jobban szeretem a régi stílusú pályákat, ahol jobban kijön a pilóták közötti különbség. Persze sosem lesznek már olyanok a mostani pályák, mint a régiek, mert minden a biztonságról szól, ami egyrészt jó, mert azt senki nem szeretné látni, hogy valaki súlyosan megsérül, vagy akár meghal. Viszont ha csökken a veszély, csökken a kihívás."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: