A wokingi vállalat irányítását ősszel átvevő Zak Brown - vezérigazgatói poszt ide vagy oda - bizonyos szempontból mégis a csapat rajongójának tartja magát, aki a McLaren Technology Centre-be belépve minden nap képes megállni és gyönyörködni az istálló kiállított korábbi autóiban. Már csak ennek fényében sem lenne meglepő, ha az általuk 1997 óta használt szürke-fekete festés idénre jelentősen átalakulna, ráadásul az elmúlt napokban több utalás is érkezett már arra, hogy visszatérhet az autókra az alapító, Bruce McLaren által használt narancssárga festés, ami versenyen 1971-ben, teszten 2006-ben tűnt fel utoljára.
A napokban az Autosportnak nyilatkozva Brown is célzott arra, hogy a McLaren alkalmazottjait is mind lázba hozták az új látványtervek. „Megmutattuk a dizájnt a csapat minden tagjának, és mindannyian nagyon lelkesek vagyunk a jövőnket illetően. Nemrég hoztuk meg a végleges döntést a festésről, és azt hiszem, a rajongók is izgatottan várhatják, hogyan fog majd mutatni külsőleg és technikailag az új modell” - fogalmazott sejtelmesen Brown.
Úgy tűnik tehát, hogy ha az autó elnevezésében nem is, festésében Brown már az első adandó alkalommal szakít a Dennis-éra hagyatékával. Érdekes felidézni, hogy a McLarent 36 éven át irányító Ron Dennis hogyan vélekedett a narancssárga külsőről és az annak visszatérésében folyamatosan reménykedőkről. Az alábbi szavak a 2015-ös szezon előtt hangoztak el az előző vezetőtől, amikor a Honda-partnerség kezdetével szintén sokan vártak külsőbeli transzformációt - hiába.
„Mi is beszélgettünk erről a csapaton belül. Mindenki azt kérdezgeti, hogy miért nem festjük narancssárgára, hiszen az volt a McLaren régi színe. De hát ezzel már meg is adták a választ, hiszen az a McLaren régi színe volt. Mi az ördögért akarnánk visszafelé haladni? Csináljunk esztétikailag kielégítő dizájnt? Mi célból? Nem fogom csak azért megváltoztatni, mert a cégben néhányan narancssárgát vagy éppen citromsárgát szeretnének látni” - mondta Dennis 2015-ben.