A spanyol AS című lap értesülései szerint a Mercedes listáján Valtteri Bottas előtt Nico Hülkenberg neve is feltűnt, azt pedig maga német pilóta említette meg, hogy kicsit rosszul esett neki, amiért honfitársa, Nico Rosberg nem szólt neki arról, a visszavonulást fontolgatja. Ennek ellenére legfőbb vágya teljesül, hiszen 2017-től gyári versenyzőnek mondhatja magát, hiszen a Renault szolgálatába állt, a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjúban pedig elmesélte, hogy valójában miért távozott a karrierje legjobb szezonját teljesítő Force Indiától a konstruktőrök között mindössze 9. helyen záró enstone-iek kedvéért.
Amikor arról kérdezték, hogy többévi stabilitás után változást akart, így válaszolt: „Pontosan – a Force Indiával való hosszú „házasságom” után új barátnőre volt szükségem!” – nevetett Hülkenberg. „Viccet félretéve, rettentően hálás vagyok a Force Indiának, hogy abszolút előkelő pozíciókban vezethettem náluk. Ez volt a Force India legsikeresebb éve a negyedik hellyel, amelyről úgy éreztük, hogy a lehetetlen álom vált valóra. Ennek ellenére meg vagyok bizonyosodva arról, hogy egy gyári alakulathoz történő igazolás a lehető legjobb lépés a karrierem szempontjából. A Renault és én is szeretjük a kihívásokat, együttműködésünkben pedig komoly potenciál rejlik.”
Hülkenberg kitért azokra a különbségekre is, melyeket a Renault-hoz érkezése után tapasztalt a Force Indiához képest. „A Force Indiánál mi voltunk az üldözőboly legjobbja a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari mögött. De nem voltak meg bizonyos előfeltételek nálunk, mint egy gyártó kizárólagos támogatása, akik teljesen más körülmények között érkeznek a sportágba. A Force Indiánál a kicsiből sokat tudtunk csinálni, a Renault-ban pedig megvan a potenciál ahhoz, hogy éveken belül egyszerű résztvevőből valódi esélyessé váljon. Az igazi sikerekhez erre volt szükség a múltban, és mi is azon leszünk, hogy így tegyünk majd.”
A német pilóta viccesen azt is hozzátette, hogy mi fáj neki leginkább Nico Rosberg visszavonulásában: „Szomorú, hogy Nico nem fogja megvédeni a címét, de biztos vagyok benne, hogy tudja, mit csinál. Számomra – pragmatikus személy lévén – viszont egyetlen dolog esik rosszul ezzel kapcsolatban: nem utazhatok többet a repülőjével a nagydíjakra…”