DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Horner: Nem a rajongók, a Mercedes a hibás

A domináló csapat felelős a gyenge nézettségért, ráadásul a 2017-es szabályok is segíthetik a német gyártót. A Red Bull csapatfőnöke szerint csak az első három verseny után lehet meghatározni az új erősorrendet.

Nem újdonság, hogy a Formula-1 nézettsége messze elmarad a 2000-es évek derekától, amikor a sportág hatalmas népszerűségnek örvendett: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ezért egyáltalán nem a nézők, sokkal inkább a nagydíjakat unalomba fullasztó csapat, a rivális Mercedes felelős.

„Megfigyelhető egy trend a közönség alakulásában, mivel tudni lehet, ki szerzi meg a pole-pozíciót és ki fog nyerni – a Mercedes 59-ből 51 versenyen győzött az elmúlt három évben –, ami egészségtelen dolog. Nem hibáztatható a közönség azért, mert kiábrándul belőle” – idézi az ESPN Hornert. „Voltak azonban a szezon végén versenyek, mint Mexikó vagy Brazília, melyek tényleg izgalmat idéztek elő. Egyszerűen ilyen versenyekre van szükség, mind a 20 alkalommal. Két-három csapatnak kell úgy nekivágnia, hogy esélye van a győzelemre.”



Horner reményei a 2017-es új szabályokban vannak, melyek eltüntethetik a Mercedes fölényét – igaz, a fegyver kétélű, hiszen az sem kizárható, hogy a német gyártó még nagyobb előnyt kovácsol: „Nem lesz olyan radikális, mint a 2008-2009-es, de azért tekintélyes változás történik. Egy bizonyos szintig felkavarja a sorrendet, de ez csak idővel fog kiderülni, itt és most lehetetlen megjósolni. Talán a Mercedes még nagyobb előnybe kerül, talán kevésbé. Amíg az első három versenyen nem kapunk egy mintát, addig lehetetlen megmondani” – emelte ki Horner, hogy a tesztekből sem lesz érdemes kiindulni, meg kell várni a szezon kezdetét.

„A 2017-es autónk nagyszerűen néz ki, fantasztikus, pont olyan, amilyennek egy Formula-1-es kocsinak lennie kell. Már csak a hanghatásokkal kell foglalkoznunk” – beszélt a Red Bull csapatvezetője a készülő konstrukcióról. Az új szabályok egyik különös vonatkozása, hogy jobban kötődnek az istállóhoz, mint a legtöbb másik csapathoz, mivel az alapötlet a Red Bull fejéből pattant ki: „Bemutattunk egy koncepciót, melyet egyhangúlag elfogadtak. Utána természetesen szükség volt egy kis finomhangolásra, a McLaren például mérsékelte az aerón történő változásokat. De nagy általánosságban megmaradt az a koncepció, melyet pár évvel ezelőtt bemutattunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: