Lewis Hamilton 12 pontos hátránnyal vágott neki a múlt hétvégi Formula-1-es idényzárónak Abu Dhabiban, így csak abban az esetben lehetett világbajnok, ha több hellyel megelőzi csapattársát, Nico Rosberget. A nagydíj előtt Christian Horner azt javasolta a Mercedes pilótájának, hogy tartsa fel német társát, így esélyt teremtve másoknak, hogy beférkőzzenek közéjük, s Hamilton végül valóban ehhez a taktikához folyamodott – igaz, végül sikertelenül.
A csapatnál azonban nem volt mindenki elragadtatva a háromszoros vb-győztes trükközésétől: a verseny során többször is arra utasították versenyzőjüket, hogy növelje a tempót, mivel akár a győzelmet is veszélyeztetheti a lassúsága. Egy ponton még Paddy Lowe is a fülére szólt Hamiltonnak, ám a pilóta rá sem hallgatott, ami a legsúlyosabb ellenszegülésnek számít a Mercedesnél.
Toto Wolff a leintést követően valóban ingerülten nyilatkozott Hamilton módszeréről, s elárulta: elgondolkodnak azon, hogy valamiféle szankciót alkalmaznak a brittel szemben, aki ezzel precedenst teremtett, a csapatfőnök pedig semmiképp sem akarta, hogy anarchia uralkodjon el a világbajnok gárdán a versenyzők engedetlensége miatt.
Úgy tűnik azonban, hogy Rosberg váratlan pénteki bejelentése, miszerint visszavonul az F1-től, megváltoztatta a Mercedes vezetőinek véleményét, Niki Lauda ugyanis már így nyilatkozott vasárnap a Daily Mailnek: „Semmi szükség arra, hogy bármit mondjunk Lewisnak. Semmi problémánk azzal, ahogy Abu Dhabiban versenyzett” – fogalmazott Lauda.
A Mercedes tehát úgy döntött, semmiféle büntetést nem alkalmaz Hamiltonnal szemben – pedig a brit sajtóban még a kirúgás is felmerült opcióként –: az istálló Rosberg elvesztése után vélhetően nem akarta összerúgni a port a másik pilótájával, aki egyébként állítólag már a kettős kieséssel záruló Spanyol Nagydíj után is azzal fenyegette meg a csapatot, hogy nem fejezi be velük a szezont.