Messze még 2018 ősze, hiszen addig egy futam híján két teljes Formula-E szezont fognak lefutni, de egy biztos: október elején a Mercedes akkorra jelentette be csatlakozási szándékát a sorozathoz. A Forma-1-ben zsinórban három éve verhetetlen alakulatnak éppen addig van szerződése két jelenlegi pilótájával, Nico Rosberggel és Lewis Hamiltonnal is, így adja magát a híresztelés, hogy a márka akkor fog kivonulni a száguldó cirkuszból, amikor elkezdi elektromos hadjáratát.
Ha a Mercedes valóban csatlakozik, a már meglévő Audival, Renault-val, Citroen/DS-sel, Jaguarral, és a jövőben érkező BMW-vel kell majd harcba szállnia - Toto Wolff, a márka motorsport-főnöke szerint ez nem véletlen egybeesés. „A gyártók által a széria irányába tanúsított érdeklődés csak azt mutatja, hogy mi történik jelenleg a szériagyártású autók terén” - idézte az osztrákot a Motorsport-Total. Wolff számára azért is fontos tényező a Formula-E, mert a német parlament, a Bundestag 2030-tól már csak ilyen autókat szeretne látni Németország útjain. „Még nem tudjuk, hogy mindez hová vezet majd a versenypályán” - mondta Wolff.
A Forma-1 legutóbbi érájában a hibrid technológia mellett kötelezte el magát, és érdekes, hogy ezt a korszakot éppen a Mercedes neve fémjelezi - a Formula-E így logikus lépés lehet számukra. „Korábban nem töltöttünk időt azzal, hogy kielemezzük a Formula-E fontosságát. A tény, hogy opciós jogunk van az indulásra, lehetőséget ad nekünk hogy megnézzük, ez lesz-e az, ami a legjobban illik majd hozzánk” - mondta Wolff, aki azonban nem hinné, hogy a sorozatban való szerepvállalásnak bármilyen akadályt jelentene az F1-es programjuk. „Más szériákban is jelen vagyunk - a döntés még nagyon messze van, és nem is fog bekövetkezni a közeljövőben” - tette hozzá az osztrák.