DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
F1

Káoszfutammal rajtolhat az F1 Melbourne-ben?

Bár technikai téren nem sok változást hoz 2016, az F1-es pilótáknak nehezebb dolguk lesz Ausztráliában - az új rádiós szabályok miatt a pilóták magukra lesznek utalva, ami Sergio Perez szerint hozhat némi kavarodást.

A sportszabályzat két fontos területe is változott a tél folyamán: a pilóták a korábbinál kevesebb információt kaphatnak a csapatrádión, ráadásul a rajtoknál is jobban magukra kell hagyatkozniuk. Sergio Perez szerint ezek a módosítások a szokásos szezon eleji formával keresztezve mozgalmas idénynyitót hozhatnak Melbourne-ben.

„Az első kanyar komolyabb adrenalinbombát jelent majd a szezon bármelyik versenyénél” - nyilatkozta Perez egy melbourne-i sajtóeseményen. „Az új szabályok - például a kuplunggal kapcsolatosak - azonban nem csak a rajtnál, hanem futam közben is okozhatnak némi kavarodást. Nagyon érdekes verseny áll előttünk, különösen ami az új időmérős szisztémát illeti, hiszen sok mindent meghatározhat majd a versenyre.”



Perez szerint, mint általában, a csapatok és a pilóták idővel hozzászoknak majd az újításokhoz, azonban az első versenyen mindig nagy a hibázás lehetősége. „Pilótaként könnyen belefuthatsz valamilyen hibába, ha nem koncentrálsz 100%-osan a feladatodra. Itt vannak a legjobb versenyzők a világon, így ez nem okozhat problémát, azonban az első verseny komoly kihívást jelenthet számunkra - ezek után azonban sima verseny várható.”

A motorsport.com az új rajtprocedúráról is megkérdezte a mexikóit, aki így válaszolt: „Már gyakoroltunk rá, azonban könnyen hibát véthetsz, ha nem a megfelelő helyzetben hagyod a kuplungot - ez mindenképp kihívás elé állítja a pilótákat, hiszen meg kell találnod helyes a pozíciót. Úgy vélem, az első verseny után minden rendben lesz majd.”

A Force India pilótája afelől is szkeptikus, hogy az új szabályok mennyire fogják hosszú távon beváltani a hozzájuk fűzött reményeket. „Nehezen hiszem, hogy sokáig lesz ez a kavarodás. Nagyon okos mérnökeink vannak, ahogyan a pilóták is nagy tapasztalattal rendelkeznek. Szerintem ugyanaz fog történni, mint a múltban, hogy sokkal nagyobb előnnyel jár az, ha sikerül megtalálni a kuplung megfelelő pozícióját, ahelyett, hogy a pilóta változtatgatná azt. Vasárnap meglátjuk majd, mire jutottak a többiek.”

Perez az új időmérős szabályokról is elmondta a véleményét: „Mi egyértelművé tettük a mi álláspontunkat, de el kell fogadnunk a döntést. Kicsit furcsának találom, hogy akkor hívtak be minket, hogy megosszuk véleményünket, amikor már rég eldőlt, mi fog történni. Szerintem az első időmérő után minden visszazökken majd a normális kerékvágásba.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: