DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Hol kellene tesztelni az ötödik gumikeveréket?

A jövő évre tovább csökkentették az F1-es téli tesztnapok számát, ám most úgy tűnik, mégis gondot jelenthet ez, hiszen Barcelonában nem tudja kipróbálni a mezőny az új, szuper szuperlágy gumikeveréket.

A Pirelli korábban megerősítette, hogy a taktikai változatosság érdekében jövőre egy új gumikeveréket is a csapatok rendelkezésére bocsát majd az eddigi négy mellé. A szuper szuperlágynak keresztelt termék a jelenlegi szuperlágynál is puhább lesz, azaz jobb köridőre lesz képes, ám csak kisebb terhelést bír majd ki. Csak az olyan, lassabb pályákon használják majd, mint Monaco és Szingapúr, ám a csapatoknak tesztelniük is kellene azokat, mielőtt élesben bevetnék 2016-ban valamelyik versenyen.

A jövő évi két négynapos téli tesztnek helyet adó Barcelona hírhedten az egyik olyan pálya, amely a legdurvábban bánik a gumikkal, így a szuper szuperlágyak megfelelő tesztelése ott nem lenne kivitelezhető, ezért a csapatok más megoldást kénytelenek keresni.

formula-1-spain-spanish-test-testing-action-jerez-sunset-low-light_3258457



A német Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy a Pirelli már el is készült az új keverékek kísérleti verziójával, és felmerült annak ötlete is, hogy a Magyar Nagydíj hétvégéjén egy extra félórás edzés keretein belül próbálják azokat ki a csapatok, ám erre végül nem került sor.

A mezőny kisebb és nagyobb istállói azonban - ahogy az ilyenkor lenni szokott - nem jutnak közös nevezőre abban, hogy mikor és hol is kellene lebonyolítani ezt a tesztet. Szóba került a szeptemberi szingapúri F1-es hétvége, illetve egy Abu Dhabiban beiktatott extra gyakorlási nap is, míg a lap szerint a Red Bull legszívesebben januárban a sepangi pályán hajtaná azt végre, ami viszont a kiscsapatoknak jelentene a kelleténél nagyobb kiadásokat.

A megoldás tehát tovább várat magára, ám az mindenesetre már biztos, hogy a tervezett két barcelonai teszthetet két további gyakorlási nappal máris kitoldották, hiszen a Pirelli kérésére január 25-26-án a Paul Ricardon a pálya benedvesítésével esős tesztet tartanak majd. Ehhez jöhet majd még hozzá a szuper szuperlágyak futtatása, ami azt eredményezheti, hogy mégsem lesz annyira csendes a következő előszezon, mint attól sokan tartottak. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: