Miközben napról napra zajlik az ötletelés a száguldó cirkusz átformálásáról, a Sky Sports újságírói egy érdekes gondolatkísérlettel előrepörgettek két évet a Formula-1-ben, s megírták, mi történik majd a 2017-es Kanadai Nagydíjon. Természetesen ez nem több puszta játéknál, úgy döntöttünk, hogy közreadjuk ezt a rendhagyó összefoglalót, mivel egyáltalán nem vagyunk biztosak abban, hogy a leírtak némelyik eleme nem fog megvalósulni...
A Formula-1-et ismételten kritikák érték, miután Sebastian Vettel tovább erősítette vezető pozícióját a bajnoki szezonban egy meglehetősen nagy csalódást keltő Kanadai Nagydíjon. A kritikusok úgy vélik, hogy a sportágnak minél előbb vissza kell térnie a 2014-2015-ös aranykorhoz. Vettelnek nem volt ellenfele Kanadában, s az SF17-XWing Quattro volánja mögött 14 másodpercet vert csapattársára, Valtteri Bottasra.
Az egyszerre roppant álmosító és elképesztően összetett futamon a Ferrari tehát újabb csapást mért a Mercedesre, melynek többszörös világbajnok pilótáját, Lewis Hamiltont az előző versenyhez hasonlóan ismét diszkvalifikálták, s így csapattársa, Fernando Alonso örökölte meg tőle a harmadik helyet.
Nyilvánvaló, hogy a szabályváltoztatások, az autók szélesebbé és könnyebbé tétele, a tankolás visszahozása, a nagyobb kerekek és az agresszívebb aerodinamika megtették hatásukat, hiszen Vettel legjobb köre több mint öt másodperccel megjavította Barrichello pályacsúcsát. Csakhogy ennek ára van: szinte képtelenség egy autóval az előtte lévő nyomában maradni, így csak azok jártak jól, akik a bokszutcával szemben ültek, hiszen itt zajlott minden akció.
Vettel a Pirelliket szuperlágy-lágy-szuperlágy-lágy sorrendben rakatta fel az autójára, míg Bottas a lágy-lágy-szuperlágy-szuperlágy taktikát választotta. A michelines Mercedes ezzel szemben a lágy-lágy-szuperlágy-lágy, illetve a szuperlágy-lágy-szuperlágy-lágy taktikákkal próbálkozott. Végül a dobogós interjúkat készítő Stephen Hawking professzor kényszerült elmagyarázni a pilótáknak, hogy pontosan mi is történt a versenyen...
Hamilton a monacói sisakbotrányt követően (amikor új albumát hirdette fejvédőjén) ezúttal azért került bajba, mert a Mercedes mérnökei és stratégiái közé egy DJ is beült, állítólag sportpszichológiai szempontok miatt, a britet ugyanis különböző zenékkel motiválják a különböző versenyhelyzetekben. A riválisok szerint viszont ez az egész nem szólt másról, csakis a rádióforgalmazás tilalmának megkerüléséről, amivel kapcsolatban az Audi tett panaszt: „A Mercedes állítja, hogy ez pszichológiai eszköz, valójában viszont csak egy újabb mód a kommunikációra. Lehet, hogy rosszfiús rapzenét hallunk, a trágár nyelvezetet viszont nagyon könnyű üzenetek kódolására alkalmazni.”
A brit kizárását követően a Ferrari ügyfélcsapata, a Haas két versenyzője szerezte meg a 4-5. helyet Esteban Gutierrez, Danica Patrick sorrendben, s ezzel utóbbi új rekordot állított fel: korábban a női pilóták legjobbja egy hatodik hely volt. Őket követte a Force India két Mercedese, majd az Audik következtek a 8-9. helyen, Daniel Ricciardo csapattársa, Nico Rosberg előtt ért célba.
Nagy volt az öröm a mezőny egyetlen független csapatánál, a Williamsnél is, akiknek Jenson Button pontot szerzett a tizedik hellyel. Claire Williams könnyek közt ünnepelt, s úgy nyilatkozott, ez a siker felér bármely világbajnoki címmel, melyet a grove-iak történetük során megszereztek. Button csapattársa, Kimi Raikkönen viszont ismét nem tudott pontot szerezni, miután gyenge időmérős eredménye után képtelen volt javítani.
A McLaren-Honda problémái tovább tartanak, a gyári csapatnak azért is küzdenie kell, hogy ne végezzen az ügyfélistálló, az ART előtt. Max Verstappen 12. lett ugyan, Stoffel Vandoorne viszont csak 18. helyen zárt a másik MP4-32H/17XFU2 volánja mögött, három kör hátrányban. A belga a csapat műveleti hibájának esett áldozatul, hiszen véletlenül mind a négy különböző keveréket felhelyezték az autójára. Ron Dennis, aki a szezon elején ismét kezébe vette a teljes irányítást a csapat felett, s maga kezeli a McLaren tankolócsövét is, vizsgálatot rendelt el.
Ahogy az F1 vezetősége is, akik a legkevésbé sem elégedettek azzal, ami a pályán zajlik, így létrehoznak egy új munkacsoportot, akik feladata a show javítása lesz – s egyúttal a rajongókat is megkérdezik, milyen irányba fejlesztenék a sportágat. Természetesen maga Bernie Ecclestone is kifejtette véleményét: „Az autó nagyszerűen néznek ki, a verseny viszont rosszabb lett, mint volt, ugye? Nem vagyok elégedett! Vissza kell mennünk oda, ahol 2-3 évvel ezelőtt tartottunk...”