DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Alonso: Bárcsak Senna korában versenyezhetnék

A McLaren-Honda kétszeres F1-es világbajnoka nemrégiben Barcelonában vezethette Ayrton Senna legendás MP4/4-esét, amellyel a brazil 1988-ban világbajnok lett. Alonso azóta visszavágyik a múltba.

Az eseményre, amelynek keretében a McLaren-Honda idei versenygépét, az MP4-30-ast Jenson Button, míg Senna említett csodamasináját Alonso egyszerre vezethette a montmelói F1-es pályán, a wokingiak egyik tradicionális partnere, a velük 30 éve együttműködő Tag Heuer jóvoltából kerülhetett sor. Nekik köszönhetjük az alábbi videót is, amely képileg megörökíti a történelmi pillanatot, miközben Ayrton Senna hangja és szavai teszik teljessé az időutazás élményét.

Az Autosport magazin munkatársa pénteken Fernando Alonsónak szegezte a kérdést: ha szabadon választhatna, hogy melyik korban legyen F1-es pilóta, lecserélné-e a jelent, hogy visszarepüljön az F1 első turbókorszakába, Senna idejébe? „Valószínűleg igen” – hangzott a válasz az asztúriaitól, és az indoklás sem váratott sokáig:

„Az akkori autók elevenebbek voltak, nagy gumikkal, nagy motorokkal, és a mérnökök kreativitása sem volt beszorítva annyira határok közé, mint manapság. Most jóval szigorúbbak a szabályok, mint akkoriban. Alig vannak tesztek, szinte csak a szimulátorokra kell hagyatkoznunk, így régebben nyilván több idejük volt a pilótáknak, hogy élvezzék a vezetést. Persze a biztonsági feltételek sem voltak olyanok, mint ma, ezért nehéz választani a különböző korszakok között, de mindaddig, amíg mások ellen versenyzel és legyőzöd őket, élvezni fogod, függetlenül a körülményektől” – utalt a versenysport kortalanságára a pilóta.



Alonso ezután azt is elárulta, Senna hatása nélkül talán sohasem lett volna F1-es pilóta, ezért is volt számára olyan különleges élmény, hogy vezethette hajdani példaképe legendás F1-es autóját. „Érzelemmel teli nap volt. Ez egy legendás autó, az F1 történetének legdominánsabb versenygépe. Megtiszteltetés volt 8-9 körön át vezetni ezt, és közben hallani Jensont, élvezve a két külön korszakból való F1-es autó közötti különbségeket. Noha nem mentem vele a határon, ez egy olyan élmény, amit soha nem fogok elfelejteni. Csodálatos tapasztalat volt.” 

A spanyolok kedvence végül azt is elárulta, mi nyűgözte le a legjobban az MP4/4-esben. „Lenyűgözött az egyszerűsége. Mondanom se kell, hogy manapság jóval bonyolultabb technológiák működnek az F1-es autókban, mint hajdanán. Az MP4/4-esben minden manuális vezérlésű – nincs szervó-rásegítés, itt még három pedál van és a váltó is manuális. Olyan ez, mintha a ’80-as évek számítógépeit akarnánk összehasonlítani a maiakkal. Sok minden megváltozott azóta. De a motorsportban az a szép, hogy versenyezzél bármely korszakban, legyen az a ’80-as, ’90-es évek vagy épp 2050, mindig másokat próbálsz legyőzni a pályán, függetlenül attól, hogy milyen technológia áll a rendelkezésedre” – zengte az autósport himnuszát Fernando Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: